Як вибрати шосейний велосипед | Поради від тренера

Автор:

Шосейні велосипеди — це швидкість, легкість і стиль. Але як зрозуміти, чому один коштує 25 000 грн, а інший — 95 000 грн? Якщо ви обираєте свій перший шосейник, важливо знати, на що потрібно звертати увагу, щоб велосипед приносив задоволення від кожного кілометра. У цій статті розглянемо основні типи шосейних велосипедів, особливості вибору покришок, трансмісії, матеріалу рами, геометрії та інші ключові моменти.


За останній час популярність шосейних велосипедів в Україні суттєво зросла. На це впливає розвиток велосипедної культури. Та й стиль шосейника — це окремий витвір мистецтва: їх легкість і стиль підкорюють серця мільйонів. Навіть затятих любителів MTB. 

 

Типи шосейних велосипедів

Типи шосейних велосипедів 


Якщо ви серйозно вирішили займатися тренуваннями на шосе, то вибір правильного велосипеда — доволі непросте завдання. 


Сучасний ринок пропонує сотні моделей, і хоч усі вони зовні схожі, поводяться на дорозі вони абсолютно по-різному. Головна різниця полягає у геометрії рами, посадці, аеродинаміці та комфорті.


Типова ситуація кожного початківця: ви берете перший велосипед, що трапився на очі та сподобався за зовнішнім виглядом. Але при цьому і гадки не маєте, яка в нього трансмісія, гальма та, навіть, чи правильний розмір. Вибір робиться наосліп, та згодом ви сповна відчуваєте наслідки цього вибору.

Типи шосейних велосипедів


Правильно підібраний шосейний велосипед — це не просто бренд та колір, що сподобались. За цим криється дещо більше!

 

Передусім, варто памʼятати, що шосейні велосипеди поділяються на типи:

 

 

Коли варто вибрати класичний (груповий) шосейний велосипед?

Коли варто вибрати класичний (груповий) шосейний велосипед? 


Це універсальний варіант для аматорських стартів і щоденного катання. Легкий, маневрений і оптимальний для гірських підйомів. На ньому дуже легко долати підйоми, робити швидкі прискорення. Одним словом — класичні шосейники мають все, щоб їздити швидко:

 

  • мінімальна вага для швидкого набору темпу;
  • комфортна посадка для тривалих поїздок;
  • підходить як для тренувань, так і для змагань.

 Коли варто вибрати класичний (груповий) шосейний велосипед?


Це гарний варіант для аматорських перегонів та щоденних тренувань. Ось три популярних моделі класичних шосейників, які можна розглянути для покупки:
 

 

Аеродинамічний шосейник — коли важлива кожна секунда

Аеродинамічний шосейник — коли важлива кожна секунда 


Створений для максимальної швидкості на рівнинних трасах. Має аеродинамічні труби, вузьке кермо і виглядає як болід Формули-1. Ці велосипеди створені для максимальної швидкості на рівних трасах:

 

  • ідеальний для перегонів, де важлива кожна секунда;
  • жорсткіша рама — менше комфорту, але більше швидкості.

Проте за високу швидкість доведеться розплачуватися комфортом. Аеродинамічна геометрія рами забезпечує високу жорсткість і продуктивність. Тому погане асфальтоване покриття може перетворити поїздку на справжній виклик.



Якщо ви вирішили придбати саме аерошосер, то ось, які моделі ми рекомендуємо розглянути до покупки:
 

 

Endurance — вибір для комфорту і довгих дистанцій

Endurance — вибір для комфорту і довгих дистанцій 


Це найкращий вибір для початківців. Такі велосипеди мають зазвичай ширше кермо, м'якшу раму, та ширші покришки. Також "з коробки" тут встановлені менші зірки попереду та більші позаду. Це дає змогу легше долати складні підйоми.

Ендюранс-шосе — це комфортна вертикальна посадка, краще гасіння вібрацій і стабільність на довгих дистанціях:
 

  • підходить для поїздок 100 і більше кілометрів;
  • дозволяє насолоджуватися поїздками без втоми.

Endurance — вибір для комфорту і довгих дистанцій


Приклади моделей Endurance-велосипедів:
 

 

Велосипеди для тріатлону

 

Велосипеди для тріатлону — окрема категорія, розроблена для гонок на час. Оснащені спеціальними аеробарами та унікальною геометрією рами.

Такі велосипеди вимагають адаптації, адже посадка найменш зручна з усіх типів. Але з часом комфорт і керованість зростають, коли спортсмен набуває певної гнучкості мʼязів і  коли налаштовує велосипед під себе.

 

Як вибрати ширину покришок на шосе

Як вибрати ширину покришок на шосе


Колись вважали, що чим вужчі покришки для шосе, тим вища швидкість. Раніше ширина покришок 23-25 мм — це була звична справа.

Але тенденції змінилися — зараз стандартом стали 28–32 мм.
 

  • Вужчі (23–25 мм) — менше комфорту, більше жорсткості.
  • Ширші (28–32 мм) — кращий комфорт і стабільність.


Як виявилось, комфорт — це не перешкода, а ключ до ефективності. Менше вібрацій означає більше енергії для потужності та задоволення від їзди. Завдяки ширшій гумі ви зможете довше тримати потрібну потужність, тренуватися ефективніше та швидше досягати цілей.

 

Якого рівня має бути навісне обладнання?


Навісне обладнання (трансмісія та гальма) дуже сильно впливає на вагу велосипеда та на його здатність працювати в найскладніших умовах. Чим вище рівень навісного обладнання, тим менше його вага та краща готовність до перегонів. 

Трансмісія відповідає за плавність перемикання передач і ефективність руху. 

Для новачків варто обирати перевірені рішення:
 

  • Shimano Tiagra або 105 — чудовий баланс ціни й якості;
  • Ultegra або Dura-Ace — легші та точніші у роботі, але значно дорожчі.


Головне — регулярно обслуговувати групсет, тоді велосипед працюватиме чітко і не підведе під час поїздок.

 

Порада: не варто одразу купувати топову трансмісію. Краще обрати середній рівень і вкласти решту бюджету в якісне обслуговування та аксесуари першої потреби: шолом, світло, контактні педалі. 

 

Матеріал рами: алюміній чи карбон?

 


Вибір між алюмінієм і карбоном — класика жанру. Все залежить від бюджету та мети. Якщо фінансове питання не стоїть гостро, то можна одразу вибрати велосипед на карбоновій рамі. Це дасть дуже суттєвий буст в ефективності. Адже карбонова рама дає жорсткість там, де це необхідно. Але при цьому залишається комфортною на дрібних нерівностях.
 

  • Алюміній — легкий, жорсткий, технологічний. Ідеальний для старту.
  • Карбон — ще легший, поглинає вібрації, але дорожчий.


Якщо бюджет обмежений, краще взяти алюмінієву раму з кращою трансмісією, ніж карбон, але на початковому обладнанні. А заощаджені кошти можна інвестувати у вимірювач потужності — це корисніше для прогресу в тренуваннях.

 

Геометрія та розмір: коли важливе криється в дрібницях


Посадка визначає, наскільки комфортно й ефективно ви будете крутити педалі. Тут усе залежить від ваших цілей: робота на результат чи просто тренування у своє задоволення.
 

  • Endurance-геометрія — вертикальніша посадка, зручна для тривалих поїздок. Зазвичай дозволяє встановлення доволі широких покришок, що дає додатковий комфорт.
  • Race-геометрія — агресивна позиція, оптимальна для швидкості та змагань.


Обов’язково підбирайте правильний розмір рами. Від того, наскільки правильно підібраний розмір рами, залежатиме ваша ефективність та зручність. На нашому сайті ми завжди вказуємо перевірені діапазони зросту, які рекомендує виробник. 


На правильному розмірі рами ви будете видавати кращі результати. А м'язи спини та шиї будуть відчувати менше перевтоми та швидше відновлюватись.

Якщо ваш зріст на межі двох розмірів — обирайте менший для кращої керованості.

 

Додаткові поради

 

Також хочемо звернути увагу на деякі не очевидні та дрібні деталі, від яких може сильно залежати комфорт та ефективність.

 

Сідло — стокове не завжди підходить

Сідло — стокове не завжди підходить


Дуже часто буває так, що стокове сидіння може вам не підійти за формою чи шириною. В такому випадку потрібно спробувати підібрати інше. Визначити потрібну ширину та спробувати різні форми.


Але ж якщо знайти своє сидіння все ж таки вдалось — не міняйте його. Нехай це сидіння буде переходити на всі ваші інші велосипеди! Якщо ви зможете сидіти на ньому 100 та більше кілометрів без дискомфорту — це дуже важливий ключ до успіху на змаганнях!

 

Контактні педалі — обовʼязково до купівлі

 

Якщо ви серйозно вирішили тренуватися на шосейному велосипеді, то перехід на контактні педалі має відбутися або швидко, або майже одразу після купівлі велосипеда. Без цього важливого аксесуару про високі результати та здоров'я колін не може бути й речі. 


Регулярний сервіс велосипеда — мінімум проблем під час тренування

Регулярний сервіс велосипеда — мінімум проблем під час тренування


Регулярне обслуговування у кваліфікованій веломайстерні збереже ваш велосипед у відмінному стані. Сервіс досвідчених майстрів дасть гарантію, що ви не зламаєтеся десь посеред вашого тренування. А деякі несправності у велосипеді можуть навіть призвести до падінь. А тоді ремонтуватися вже доведеться вам, що може вийти набагато дорожче!


Тож не забувайте вчасно обслуговувати велосипед та буде вам щастя!

 

Безпека на дорозі — понад усе

Безпека на дорозі — понад усе


Яким би не було ваше тренування за тривалістю: не виїжджайте без шолома, ремкомплекту й освітлення. Шолом — це те, що має бути куплене разом з велосипедом. Без нього не слід виїжджати навіть на декілька кілометрів.


Типові помилки новачків


Ми зібрали топ помилок початківців, які бачимо знову і знову.
 

  1. Ігнорування обов’язкових аксесуарів: шолом, ремкомплект, освітлення.
  2. Неправильно підібраний розмір рами.
  3. Покупка топового велосипеда без розуміння власних потреб.


У нашому магазині ви можете протестувати різні розміри велосипедів та визначити, який саме буде найзручніший. Якщо ваш зріст знаходиться на межі двох розмірів — рекомендуємо вибрати менший, адже він матиме кращу керованість. 


Пам’ятайте: головне — не найвища ціна, а велосипед, який підходить саме вам і мотивує кататися частіше.

 

Підсумки

 

Ваш перший шосейник має вам подобатися — це перше правило. Обирайте серцем, але з розумінням технічних характеристик. Визначте, для чого саме вам велосипед — для тренувань, стартів чи просто задоволення — і вже від цього відштовхуйтеся при виборі.

Катайте з задоволенням, розвивайтеся і не забувайте — найголовніше не велосипед, а людина, яка на ньому їде.

Часті запитання

Який тип перемикання вибрати: електронне або механічне?
Електронне перемикання забезпечує точнішу та швидшу зміну передач без потреби регулювання, але коштує дорожче. Механічне простіше, дешевше та надійне, якщо його правильно обслуговувати, тому залишається хорошим вибором для більшості райдерів.
Яка ширина та тип покришок підходять для моїх поїздок?
Для шосейних велосипедів оптимальна ширина покришок — 25–32 мм. Вузькі 25 мм забезпечують кращий накат на рівному асфальті, а ширші 28–32 мм підвищують комфорт і зчеплення на нерівних або грубих дорогах.
Наскільки важлива вага при виборі шосейного велосипеда?
Вага відіграє важливу роль у гірських підйомах і під час перегонів, де кожен грам має значення. Для аматорського катання більший вплив мають комфорт, аеродинаміка та правильна посадка, ніж надмірна легкість велосипеда.
Купувати новий шосейний велосипед чи розглянути вживаний?
Новий велосипед гарантує відсутність прихованих дефектів і має гарантію виробника. Вживаний варіант дешевший, але потребує уважної перевірки стану рами, коліс, підшипників і трансмісії, щоб уникнути непередбачених витрат.
Яка трансмісія найкраща для моїх цілей і рельєфу?
Для гірських маршрутів оптимальною є передня пара 50/34 і касета 11–34, що забезпечує легкі передачі. Для рівнин краще підходить 52/36 або 53/39 із касетою 11–28, що дає змогу підтримувати високу швидкість на шосе.
З якого матеріалу вибрати раму — карбон чи алюміній?
Карбонова рама легка, жорстка та комфортна, особливо на довгих дистанціях, але має високу ціну. Алюмінієва рама трохи важча, зате доступна за ціною та забезпечує чудовий баланс між вагою, міцністю й відчуттями під час їзди.
Яка геометрія рами підходить моєму стилю їзди — агресивна, Endurance чи розслаблена?
Агресивна геометрія підходить для перегонів і максимальної швидкості, Endurance — для тривалих поїздок із комфортною посадкою, а розслаблена — для спокійного катання з мінімальним навантаженням на спину та руки.

Автор

Відгуки

Поки немає жодного відгуку. Станьте першим!
Тільки авторизовані користувачі можуть залишати відгуки Вхід
Задавайте питання в Instagram Задавайте питання в Viber Задавайте питання в Telegram