Чи варто купувати дорогі шосейні покришки?

Таке питання часто виникає у новачків, коли вони з подивом виявляють розкид цін на нові шосейні покришки.

Шосейні покришки

Вартість двох зовні однакових покришок може відрізнятися в кілька разів і в першу чергу різниця в ціні спантеличує велосипедиста-початківця. Потрібно сказати, що під шосейною гумою я маю на увазі шини для шоссерів – ndash; швидкісних байків, призначених для катання по рівному покриттю.

Для шосейника якісна гума просто необхідна і сума, яку просять за найкращі моделі, повністю виправдана.

Чому хороші шини коштують так дорого

Ціна на гуму від перевірених виробників «кусаються», і у багатьох виникає питання: що ми купуємо – комфорт та якість або красиві літери на боковинах.

Не заглядаючи в рекламні брошури виробника, досвідчений велосипедист одразу назве три суттєві відмінності дешевої гуми від дорогої: вага, будова шини та ресурс.

Вага покришки є визначальним показником. Навіть якщо пробіг вашого шосейного велосипеда ніколи не перевищує десятка кілометрів за раз, і ви ніколи не берете участі в гонках, то все одно ви любите швидкість та легкість ходу шоссеру. Інакше б ви його не купили.

При розгонах вам доводиться долати інерцію коліс, які як маховик не дуже поспішають розкручуватися. І що менше важать покришки, то охочіше велосипед набирає швидкість, легше їде в гору. На дистанціях за кілометри зайві грами ваги колеса потихеньку від'їдають сили, ваша середня швидкість падає.

При проектуванні шосейної покришки враховують багато факторів. Шина повинна бути легкою, тримати контакт на будь-яких дорогах, плюс до цього мати гарний накат, витримувати велику вагу їздця і мати захист від проколів.

Об'єднати малу вагу та міцність у покришці з гуми дуже важко, тому в шосейних покришках давно застосовуються композитні матеріали.

До плюсів варто віднести і приємну ціну – можна придбати більш просунуті моделі. Але вдвічі дорожче.

Важливим фактором є ресурс. Чи не ідеальне покриття дороги і велика вага їздця прискорюють знос. Витративши гроші на виріб із верхнього цінового діапазону від Continental чи конкуруючого бренду, я за попереднім досвідом можу розраховувати на 5-7 тисяч кілометрів безпроблемної їзди.

Зігравши пару разів у лотерею з дешевою гумою, можна зрозуміти, що задня покришка зношується  за 2 тисячі кілометрів майже в нуль, після чого проколи не змушують на себе чекати. На однаковий пробіг доводиться купувати вдвічі більше покришок.А це не тільки гроші, але час на покупки та перебортовки. Хоча можна купити один раз якісну гуму та просто катати.

Гарна гума коштує близько 50 доларів за штуку, часто можна купити пару зі знижкою, за 70-80 доларів. Дешева коштуватиме 10-15 доларів і комусь така ціна приємніша. Особисто мене приваблюють ходові якості, які не відобразиш у цифрах.

Які саме шосейні покришки обрати?

Зараз на велосипедному ринку дуже багато виробників шосеної гуми преміум класу. І абсолютно всі вони мають все необхідне, аби ви мали змогу ефективно проїжджати великі відстані. Досвідчені велосипедисти з часом обирають для себе якогось певного виробника, бо саме для їх потреб він виявляється ідеальним. Тому що попри візуальну та цінову схожість покришки від Panaracer, Hutchinson або Сontinental матимуть дещо різну поведінку. І магія в тому, що під кожним велосипедистом, ця поведінка буде різною.

Які нюанси в поведінці може мати та чи інша покришка?

✔️ Різне зчеплення у критичних умовах: повороти, вологий асфальт та гравійні ділянки. Різні покришки будуть по різному себе вести в цих умовах, навіть якщо малюнок протектора ідеально схожий. Наприклад, покришки Schwalbe можуть трішки швидше зриватися в юз під час екстреного гальмування, аніж гума від Panaracer. І це сильно може залежати від вашої ваги.
✔️ Невеликі відмінності в ресурсі роботи. априклад, один бренд зможе проїхати довшу відстань ніж інший у певних умовах використання. Це вже залежить саме від вашого стилю їзди та покриття, яким ви частіше за все їздите.
✔️ Специфіка покришки. Серед велосипедистів дуже часто є певні неписані правила щодо призначення покришки. Наприклад, резина від Hutchinson може краще себе поводити у вологих умовах. А от Panaracer можуть виявитися ідеальними для сухого асфальту. Але все знов таки залежить від того, як ви будете їздити.

Як ви помітили, ми не давали певних критерій, де краще той чи інший бренд. Бо найкраща покришка саме для ваших умов - це та, яку ви обрали, спираючись на власний досвід! Бо саме досвід показує, як ви їздите, та які саме властивості гуми вам потрібні.

Передусім, краще за все не зациклюватися на певному бренді, а приділити більше уваги ширині та малюнку протектора.

Сучасний шосейний велосипед дещо змінився, особливо якщо порівняти з тим, що було десятиліття тому. Ширина покришки в шосе потроху збільшується. Якщо раніше всі їздили на гумі шириною 23-25 мм, то зараз стоковою гумою в 28 мм вже нікого не здивуєш. А ще набули шаленої популярності ендюранс-шосе велосипеди. Це такий собі переходний варіант між чистим шосейником та гравійником.

Якісні покришки для шосейного велосипеда

Багато велосипедів з цього класу дозволяють встановлення покришок до 35 мм. Вони створені для поганого асфальту, на них буде на порядок зручніше. Тому якщо у вас саме такий тип шосейника, то на нього можна сміливо розглядати гуму 32-35 мм. Вони дадуть вам змогу краще себе почувати на великих дистанціях. Наприклад, шанувальники бреветів дуже часто обирають резину поширше, бо не знають який асфальт їх чекає попереду.

При виборі гуми окрім ширини зверніть увагу на такі параметри:

✔️ Малюнок протектора. Для сухих умов - можна ідеально гладкий протектор. А ось якщо планується вологий асфальт, по потрібен малюнок, що буде відводити воду з поверхні покришка.
✔️ Тип покришки. Для класичного шосейника - можна придбати сліки. А якщо у вас Ендюранс, то можна розглянути напівсліки зі збільшеною шириною для комфорту.

Що пропонують відомі виробники?

Якщо у вас стоїть завдання придбати дійсно якісну велосипедну гуму, то ось що пропонують відомі виробники.

Panaracer - оригінальний японський виробник, який дивує своїми крутезними кольорами покришок. У нього ви не тільки зможете обрати ідеальні параметри, а ще й витримати загальну кольору схему велосипеда.

⭐️ Серія Race. Відмінний вибір для перегонів на класичних шоссейниках. Низька вага, безкамерні технології, ідеально гладкий протектор - тут є все, аби перемогти у запеклій боротьбі на сухому асфальті.

Panaracer race evo 4

⭐️ Cерія Gravel King. Так, вам не здалося, гравійну гуму можна використовувати на шосейних велосипедах класу Endurance. Наявність різних версій за інтенсивністю протектора допоможе вам точно підібрати їх під ваші умови. SS - напівслікова гума, буде ідеальною на поганих асфальтах. У той час як SK дасть вам змогу підкорювати гравійні стежки. І все це на шосейнику! Для ендюрансів виробник пропонує оптимальну ширину від 28 до 35 мм.

Panaracer GravelKing

Сontinental - серед досвідчених велосипедистів вже нема таких, хто не чув та не їздив на гумі цього виробника. Як-то кажуть німецька якість бере своє, тому ці покришки упевнено займають топові місця у рейтингах.

⭐️ Серія Gran Prix . Назва каже сама за себе. Ця гума створено для перемог, її неодноразово використовували топові гонщики Тур Де Франс. Має все що треба: наднизька вага, безкамерність та фолдинг. Боковий протектор покращить зчеплення на швидкісних поворотах.

continental gran prix

⭐️ Серія Sport . Розроблена для ефективних тренувань. Має різний рівень антипрокольності, що робить її трохи тяжче, але набагато практичніше. Вона ідеальна для звичайних поїздок на далекі дистанції.

Continental Grand Sport

Hutchinson - виробник із французьким корінням. У топовому шосейному сегменті має кілька дуже цікавих варіантів, які заслуговують уваги завзятих профі.

⭐️ Серія Sector . Варта, щоб спробувати на складних трасах. Асфальт може бути не завжди бути ідельним. І саме сектор підготує вас до таких сбпризів. Для цього в них ідеально поєднана гладка центральна доріжка, та чіпкий боковий протектор. А ще дуже низька вага. Тож, якщо раптом за поворотом виявиться сипучка - не переймайтесь. Просто зосередьтеся на дистанції.

Hutchinson Sector

⭐️ Nitro. Якісна фолдинг покришка для тренувань та заїздів на витривалість. На відміну від Sector буде мати більшу вагу, але це компенсується більшим антипрокольним шаром. Для щоденного використання це буде дуже доречно.

Hutchinson Nitro

Підсумок

Чому саме варто обирати дорогі покришки? Коротко по фактах:

✔️ Низька вага. На покришках ви можете зекономити близько 300 грамів ваги, якщо замінити стокові чимось якісним та дорогим. Попри велику відносну вартість покришок, скинути вагу за рахунок гуми - найдешевший спосіб.
✔️ Безкамерні технології. У подальшому можна буде з легкістю позбутися камер та скинути ще близько 200-250 грамів. Дешева гума не розрахована на безкамерне використання.
✔️ Складна конструкція. Усі топові покришки можуть легко складатися у декілька разів. Тому що мають кевларовий корд замість сталевого, як на дешевих покришках. Це дає зниження ваги та можливість взяти таку покришку у якості запасної.
✔️ Сучасні технології. Вони покращують зчеплення та полегшують накат саме там, де це треба. Тому такі покришки зроблять вас швидше, а після запеклих заїздів на 200-300 кілометрів ви будете відчувати себе краще.

Особисто ми радимо вам спробувати декілька виробників, аби зрозуміти, що буде краще саме для вашого випадку. Тому що новий досвід - це завжди про розвиток, досконалість та прогрес!

Відгуки

Поки немає жодного відгуку. Станьте першим!
Тільки авторизовані користувачі можуть залишати відгуки Вхід
Задавайте питання в Instagram Задавайте питання в Telegram