Що таке "Ашанбайк" та проблеми дешевих велосипедів
При купівлі першого велосипеда дуже часто не хочеться витрачати дуже багато грошей. Адже достеменно не знаєш, наскільки серйозно тебе це захопить. За статистикою багатьох велосипедистів, їх перший байк коштував не дорожче 200$. Та велосипеди за цю суму відверто не могли похизуватися високою якістю: там ламалося абсолютно все підряд. Постійно доводилося щось підкручувати та налаштовувати.
Якщо обираєте перший велосипед, особливо коли бракує досвіду та знань, то всі вони виглядають однаково. А вартість всі вони мають геть різну.
Тож розберімося у кількох важливих питаннях:
- Чому один велосипед коштує 10 тис. грн, а інший — 100 тисяч ?
- Як при виборі недорого велосипеда не натрапити на відверто поганий варіант?
- Чому все ж таки не варто купувати найдешевші велосипеди?
Які проблеми мають найдешевші велосипеди?
Якщо розібратися детальніше, то майже всі вузли дешевих велосипедів мають певні проблеми. Щось дуже багато важить, щось скріпить, щось не перемикає. Проблем достатньо, розберемо основні детальніше.
Рама та компоненти з найдешевшої сталі
Рама найдешевших велосипедів роблять з найдешевшої сталі. Зауважимо, що це далеко не той хром-молібден, з якого роблять рами турингів. Це різні матеріали, які сильно відрізняються за властивостями.
Ось мінуси звичайної сталі:
- Дуже велика вага, велосипеди на таких рамах можуть важити до 20 кг та навіть більше.
- Дуже мʼякі труби, які прогинаються з боку в бік під час педалювання.
З такої сталі може бути зроблена не тільки рама. Такі залізяки, як винос, кермо і підсідельний штир також частіше за все встановлюють зі сталі. Винос може бути інтегрований разом із кермом. Та, повірте, така конструкція може важити дуже багато. В цьому випадку ви не зможете змінити кут керма, а отже налаштувати велосипед під себе не вдасться.
Кермо буде також сталевим, вузьким і дуже важким. Навіть стандарт керма буде застарілим, частіше за все це 1 дюйм, що вже давно не використовується на якісних байках. Тож про заміну на щось легше та краще теж можна забути.
Підсідельний штир — той ще "геморой" на таких велосипедах. Може використовуватися настільки древній механізм затягування сидіння, що вам можуть знадобитися два ріжкових ключі. Та навіть якщо ви затягнете цю штуку на максимум — сидіння все одно буде повертатись навколо труби під час сильних навантажень.
Вилка — ще одне болюче місце
Називайте як хочете: макет, муляж, кандидат у вилки...Але те, що встановлюють на найдешевші велосипеди не можна назвати справжньою велосипедною вилкою. Вона люфтить, іржавіє та зовсім не працює, а інколи навіть і заважає.
Всередині вилки встановлений найпростіший механізм пружина-еластомір. Тобто в ній встановлені пружини, в середині яких гумки. Ці гумки не дають пружинам надто швидко розтискатися. Ніякого локауту та плавної робити від такої конструкції не варто очікувати.
Проте найгірше — це зварна конструкція штанів та ніг. Якісні вилки початкового рівня мають литі алюмінієві, або магнієві штани. Це робить їх легкими та міцними. А ось в такому випадку ноги вилки та дропаути зварені між собою. Така конструкція є дуже крихкою, та може зламатися після першого невдалого падіння.
Перемикання передач — вам буде не сумно
Система перемикання на найдешевших байках складається з найдешевших перемикачів та манеток, які не витримують ніяких інтенсивного використання. Подекуди, ви можете зустріти підробки найдешевших компонентів Shimano Tourney TX і ТZ.
У якості манеток виступають або моноблоки, або ж дуже старі манетки типу гріп-шифт, які працюють як катушка. З часом всі важелі та механізми зношуються та манетки просто ламаються. Перемикачі своєю чергою будуть мати дуже сильні люфти, що буде заважати йому швидко і точно перекидувати ланцюг по зірках. Найменші поїздки бездоріжжям призводять до сильного розгойдування таких перемикачів, тож ні про який екстрим і стрибки ніякої мови не йде.
Налаштування таких перемикачів — це той ще квест! Навіть досвідчені механіки можуть витратити багато часу, щоб привести до тями та змусити систему перемикатися. Але навіть якщо у вас вийшло все налаштувати, то це не надовго. Дешеві троси та оболонки дуже швидко розтягнуться, та про точне перемикання можна буде забути.
Шатуни зі сталі та трьома зірками сильно додають ваги таким велосипедам.
Найрозповсюдженіші проблеми таких шатунів наступні:
- Метал важкий, проте дуже мʼякий, тож зігнути їх значно легше, ніж здається
- Посадкові місця шатунів на каретці дуже швидко розбиваються, та вони починають люфтити.
- А що найгірше — можуть відкрутитися прямо під час руху
Якщо зовсім не пощастило, каретка буде на насипних вальницях, які дуже швидко розсиплються та весь вузол шатунів вийде з ладу.
Колеса — важкі та можуть не крутитися
Головна проблема коліс дуже дешевих велосипедів — це втулки низької якості. Сама їх конструкція, та якість насипних вальниць не дає їм крутитися плавно, а отже — накат у велосипеда буде такий собі. Згодом, метал конусів, вісі та самі вальниці зношуються, та колеса починають люфтити.
Гума — найнижчої якості. Це можна відчути навіть за запахом. Якісні велосипедні покришки не смердять, бо зроблені з якіснішої гуми. А ці підходять тільки для поїздок асфальтом та дуже легкого бездоріжжя. Спуски та стрибки на цих покришках категорично не рекомендуємо виконувати.
Гальма — дешева дискова або обідна механіка
Спитайте будь-якого механіка, там він вам відповість, наскільки "в захваті" від найдешевших гальм. Тому що їх дуже складно налаштовувати, а результат роботи сумнівний — такі гальма, що дискові, що обідні працюють дуже посередньо. Колодки та диск з дешевого матеріалу просто не зможуть надати необхідної сили гальмування.
У випадку з дешевою дисковою механікою, ви скоріше за все стикнетеся з нескінченними налаштуваннями, бо колодки постійно втрачають попередні налаштування. Ротор же дуже часто буде викривлюватися та почне чіплятися об колодки.
Діагноз — ашанбайк
Велосипеди, які мають всі ці проблеми називають ашанами або ашанбайками. Тому що вони продаються у великих гіпермаркетах, такий собі мас-маркет у світі велосипедів.
- Ашанбайки не розраховані на регулярні поїздки та тим паче тренування та спорт
- Створені виключно для нетривалих поїздок у прогулянковому темпі декілька разів на місяць
Ми ні в якому разі не хочемо навмисно продати вам велосипед дорожче! Але маємо застерегти, що купуючи такий велосипед для постійного користування — ви отримаєте купу проблем та нуль задоволення від поїздок.
На що звернути увагу при виборі якісного велосипеда на кожен день?
Якщо ви підбираєте велосипед для постійного користування та хочете дійсно отримувати задоволення від кожної поїздки, ось вам кілька рекомендацій.
Надавайте перевагу рамі з алюмінію
Навіть найдешевша алюмінієва рама буде жорсткіше та легше за сталеву. Та розрахована на сучасні стандарти рульових, гальм та іншого. Тож у вас не буде проблем з апгрейдами.
Гідравлічні гальма — оптимальний варіант
Сучасний ринок готовий запропонувати досить багато початкових велосипедів на гідравліці, яка буде дійсно працювати та надасть впевненості в небезпечних ситуаціях. Велосипедна індустрія вже давно пройшла етап, коли гідравлічні гальма встановлювалися тільки на дорогі велосипеди, і це дійсно радує!
Вибирайте велосипеди з імʼям
Виберіть велосипед, чий бренд вже існує на ринку давно Це можуть бути не світові бренди, такі як Cannondale чи Merida. Існує безліч брендів велосипедів бюджетного сегмента, які представлені на ринку досить давно, роблять якісно та дають гарантію. Не соромтеся спитати у бувалих велосипедистів, чи чули вони щось про цей бренд.
Врахувавши ці три ознаки, ви точно придбаєте велосипед, у якому не буде хвороб ашанбайків. Ви зможете без проблем долати великі дистанції та насолоджуватися кожним кілометром вашого шляху. Також для вас ми зробили підбірку не дуже дорогих, але якісних велосипедів.
А якщо ви все ж таки стали "щасливим" власником сумнозвісного ашана, то незабаром зробите певні висновки. А новий, якісніший велосипед подарує вам ще більше задоволення на контрасті.