Як обрати велосипед?
Який велосипед обрати? Саме по собі питання дуже просте, та відповісти на нього - справа декількох хвилин. Якщо переміститися приблизно на 30-40 років назад, вибору як такого просто не існувало. Ти їздиш на тому, що було в магазині саме на момент покупки. Але з часом дещо змінилося. О диво, велосипед можна обрати не тільки за зростом, а ще й за типом! Тож, доречніше буде ставити питання таким чином: Як вибрати велосипед у 21 столітті? Ось тут вже складніше, бо зараз велосипедна галузь може запропонувати безліч велосипедів на будь-який смак. Дійшло навіть до того, що цілком певний тип велосипедів (наприклад, дорожні) може поділятися на декілька інших, дуже різних підтипів за своїм призначенням.
Як у всьому цьому розібратися? Як обрати свій ідеальний велосипед одразу та без помилок? Можемо сказати одразу: вибрати ідеальний для себе велосипед одразу у Вас навряд чи вийде. І на це є декілька обʼєктивних причин, і головна з них звучить так:
✔️ | Зрозуміти, який ваш ідеальний велосипед, вдасться тільки з досвідом.. У міру захоплення велосипедом ваш досвід буде зростати. Ви набуватимете кращу фізичну форму та взагалі будете краще розуміти, що вам подобається, а що ні |
Також ми вивели два важливих питання, відповівши на які, ви вже будете мати певне розуміння. Що б ви не обирали, спеціальність, хобі, або новий телефон,, завжди потрібно знати, чого ви хочете. У велосипедах все так само.
Тож, ось ці два важливих питання:
❓ | Де я хочу їздити?. Це будуть поїздки по асфальтованій дорозі або ж бездоріжжя, чи можливо щось середнє? |
❓ | Який я маю зріст?. Не секрет, що будь-який велосипед потрібно підібрати за зростом. |
У кожного захоплення має бути гарний старт! Тож сьогодні ми надамо інформацію, яка буде дуже важливою саме на початку великого захоплення. Розкажемо, які взагалі велосипеди бувають, перелічимо їх основні особливості. Та розглянемо деякі типові помилки, яких припускаються новачки під час вибору. Бо дуже часто початківці роблять багато помилок саме на етапі вибору велосипеда. А після цього роблять висновок, що захоплення велосипедом їм не підходить. Тож, сперше нумо розглянемо такі помилки.
Порада №1: Не купуйте відверто дешеві та “погані” велосипеди.
Що ми маємо на увазі, під визначенням “погані”? Це ті велосипеди, які тільки роблять вигляд, що вони є велосипедами. Тобто це такі собі “макети”, які нібито мають вигляд, але під час реальних поїздок не витримують жодної критики. Воно скрипить, кряхтить та норовить розвалитися під час першого ж спуску. Зазвичай, їзда на таких велосипедах не приносить задоволення, та ще й шкодить вашому ментальному та фізичному здоровʼю. На щастя, такі “непорозуміння” мають багато спільних рис, за якими можна їх впізнати. Тож, не гаючи часу, перерахуємо їх:
⛔ | Дешеві велосипеди із заднім амортизатором.. Вони не мають нічого спільного із справжніми двопідвісами. Бо цей задній амортизатор не тільки не працює, але й навіть шкодить. Він забирає ваші зусилля та дуже багато важить. А ще дуже часто стає причиною поломки таких велосипедів. |
⛔ | Дешеві велосипеди з “литими” колесами. Такі ще дуже часто мають визначні назви як “BMW” або “Porsche”. Можемо вас запевнити, що зазвичай вони ніяк не повʼязані з цими гігантами автомобільної галузі. Також вони можуть мати раму, що складається, але якість того механізму залишає бажати кращого. А колеса взагалі не витримують ніякої критики! Вони важкі та ненадійні. Вже через тиждень ви матимете купу проблем з обслуговуванням такого “велосипеда”. Чи цього ви хотіли, обираючи захоплення велопоїздками? |
Такі велосипеди існують у продажу вже дуже давно і найчастіше продаються в супермаркетах, які не спеціалізуються на велосипедах. Нас дуже засмучує, що досі новачки продовжують вестися на їх нібито привабливу зовнішність. Потім в людини формується хибна думка, що всі велосипеди скрізь такі. Тобто на них тяжко їздити та вони приносять купу проблем. Саме тому радимо вам не купувати велосипеди в гіпермаркетах, а надати перевагу спеціалізованим велосипедним магазинам. Тож, тепер, коли ви знаєте, які велосипеди варто оминати, переходимо до тих байків, які принесуть вам купу емоцій та задоволення.
Дещо про основні види велосипедів або “Де я хочу їздити?”
Перше питання з нашого чек-листа і визначає тип вашого майбутнього велосипеда. Умовно, усі велосипеди за умовами використання розподіляються на два типи.
✔️ | Дорожні велосипеди. Зазвичай, сфера їх використання обмежується асфальтом, або ж дуже рівними грунтовими дорогами. Їх ключові властивості - це швидкість, легкий накат та низька вага. |
✔️ | Позашляхові або гірські велосипеди.. Все, що стосується їзди поза дорогами - це їх стихія. Від звичайного пересування парковими стежками до агресивних спусків у горах. Керованість, зчеплення, комфорт - ось такими словами можна дуже стисло охарактеризувати гірські велосипеди. |
Отже, мені б сподобалося їздити асфальтом, як мені визначитися з велосипедом?
В каталозі магазину їх сотні і багато з них мають однаковий вигляд. Саме таке враження може скластися у початківця, зайшовши у будь-який інтернет-магазин. Так, деякі дорожні велосипеди дуже схожі, але мають зовсім різні задачі. Тож, пропонуємо розширити вашу уяву про цей тип велосипедів та розглянути їх детальніше.
Шосейні велосипеди
Впевнено можемо сказати, що це найшвидший велосипед з усіх, які є у продажу. Звісно, якщо не брати до уваги деякі типи електровелосипедів. Їх дуже часто обирають ті люди, які хочуть їздити у спортивному режимі. Наприклад, брати участь у перегонах, або ж їздити бревети - це такі заїзди на велику відстань з обмеженнями по часу.
Візуально визначити шосейник дуже легко:
- Кермо Drop Bar, або “баран” - обовʼязкова складова будь-якого шосейника. Під час швидких та дальніх заїздів він надає дуже багато переваг. Це й покращення аеродинаміки та можливість змінювати хват, аби руки відпочивали.
- Вузькі колеса. Завдяки ним велосипед має дуже легкий хід на асфальті. Варто зробити пів оберта педалями і ви вже їдете з непоганою швидкістю.
- Низька вага. Навіть сучасні моделі для початківців важать не більше, ніж 11 кг. Це також додає великий бонус до легкості у розгоні.
Тож, якщо ви хочете бути “на спорті” та їздити тільки асфальтом, то шосейник - це саме те, що ви шукаєте. Але ж ви маєте знати усю картину цілком та розуміти, що такий велосипед має один недолік. І він стосується комфорту, шосейники дуже погано амортизують нерівності дороги. Якщо раптом закінчиться рівний асфальт, то ви буквально можете страждати від тряски. Вже через кілька кілометрів такої поїздки ви можете настільки втомитися, що надалі їздити більше не захочется.
❓ | Мені дуже подобаються шосейні велосипеди та їх швидкість, але ж я не хочу страждати на поганому асфальті. Що мені робити? |
Таке слушне питання дуже часто надходить від наших покупців. Та, звісно, ми маємо на нього відповідь! Спеціально для тих, хто хоче більше комфорту, винайшли новий тип шосейного велосипеда. Та імʼя йому - Endurance. На перший погляд від звичайного шосейника він нічим не відрізняється. Але якщо придивитися, то ось що ми маємо:
- Ширше кермо. Завдяки чому велосипед буде значно легше керуватися на поганому асфальті.
- Ширші покришки. Вони дають більше зчеплення та мʼякості. Якщо у звичайного шосейника ширина гуми складає до 28 мм, то в эндюранс цей показник може сягати 35 мм.
- Комфортніша рама. Привіт, комфортне положення тіла та прощавайте болі у спині. Під час поїздок на ендюрансі ви матимете менше статичне навантаження у мʼязах спини. Тож, великі відстані підкорюватимуться легше!
Слід підкреслити, що такі велосипеди вже не про максимальну швидкість, а скоріше про зручність у тривалих заїздах. Тож, якщо ви не маєте намір перемагати у змаганнях, тоді ендюранс - саме ваш варіант.
Гравійники та туринги
❓ | Ви знаєте, щось мені вже й поза дорогами захотілося поїздити. Чи є такі велосипеди, які схожі на шосейники, але б мали змогу вільно та легко пересуватись бездоріжжям? |
І на це питання велосипедна сфера вже давно дала кілька вдалих відповідей. Адже є такі дуже популярні типи велосипедів в останні роки, як гравійник і туринг. Вони на вигляд як шосейні, але сутність їх аж ніяк не тяжіє до асфальту. Так, ви можете їздити на них асфальтом, це дуже навіть ок. Але ж попри це вони дають вам змогу мандрувати бездоріжжям та повністю відчувати себе у своїй тарілці.
Що в арсеналі гревел та туринг велосипедів робить їх такими всеїдними?
- Широка гума. Ширина гуми деяких окремих велосипедів з цього класу впевнено наздоганяє гірські велосипеда. Тож, їздити бездоріжжям на них - саме задоволення.
- Дуже зручна геометрія рами. Вона схожа на геометрію гірських велосипедів, що й робить положення тіла дуже зручним. Ось чому великі відстані даються на них дуже легко.
- Кермо “баран”. Завдяки йому ви матимете змогу їхати швидше, довше та зручніше!
❓ | Хмм, цікаво! Але ж у чому тоді різниця між цими двома звірами? |
Різниця між гревелом та велосипедом для турингу переважно у завданнях, які вони вирішують. Якщо гревел, це такий собі велосипед для спортивних заїздів, туринг у той самий час був створений для подорожей. І хоча для когось це може здатися неможливим, але люди їздять на них у подорожі по всьому світу! А це десятки тисяч кілометрів!
Аби з легкістю справлятися з цими завданнями, туринг має декілька відмінностей від гревела:
- Матеріал рами. В турингах зазвичай використовують хром-молібден - особливий вид сталі. Хромоль має високу надійність, що дуже важливо у таких подорожах. Тоді як в гревелах зазвичай ми маємо більш “спортивні” та легкі рами з алюмінію чи карбону.
- Отвори під багажник на турингу - це обовʼязкова вимога. Також вітається велика кількість бонок - місць, куди можна встановлювати фляги з водою, сумки та інші аксесуари. У гравійнику це не обовʼязково.
Тож, якщо маєте бажання не обмежувати себе та їздити усюди, тоді один з цих велосипедів просто народжений бути вашим!
Міські велосипеди
❓ | Читаю про ці всі шосейники, гревели, туринги та щось мені здається, що це трохи не моє… Не думаю, що мені буде зручно з цим кермом “Бараном”. Я хочу такий самий швидкий велосипед, але для міста та зі звичайним прямим кермом. Таке можливо? |
Ще й як! Для швидкого та зручного пересування містом зараз можна знайти дуже багато цікавих велосипедів. Одні з найпопулярніших - це так звані гібриди, велосипеди в яких є ознаки шосейних та гірських велосипедів одночасно.
Такі велосипеди дуже гарно зарекомендували себе на просторах міста. Бо вони одночасно швидкі та мають високий рівень комфорту. На них буде зручно пересуватися містом, а також вони будуть ідеально пасувати до вашого кежуал стилю.
Тож, чим можуть зацікавити велосипеди для міста:
- Пряме кермо, широке та зручне. Майже, як в гірських велосипедах.
- Колеса 28, як у шоссейного велосипеда. Завдяки ним він буде швидким та дуже легким у наборі швидкості. При цьому ширина покришок може бути, як у гравійника - це дає м'якість там, де нема якісного асфальту.
- Геометрія рами дуже нагадує гірський велосипед. Що це дає? Масу комфорту та задоволення під час прогулянок містом. Спина буде рівною та не буде перенапружуватись під час тривалих заїздів.
❓ | А ще я бачу, що є міські велосипеди з широким сидінням, заниженою рамою та багажником. Чи буде він таким же швидким? |
Такі велосипеди розроблені спеціально для максимального комфорту. Щоб ви вже точно не мали ніяких проблем зі спиною та болем в руках. Але зі зростанням комфорту швидкість велосипеда буде знижуватися. Взагалі-то, комфорт та швидкість - це два поняття, які постійно змагаються між собою у велосипедах. Чим більше швидкість, тем меньше комфорту має велосипед. Це дуже гарно відслідковується у класичних шосейних велосипедах.
Переходимо до гірських велосипедів
❓ | Ви знаєте, я дуже часто бачу, що дуже багато людей їздить саме на гірських велосипедах. Але ж усі кажуть, що вони тільки для бездоріжжя. З чим це повʼязано? |
Так, маємо сказати, що саме гірський велосипед в нашій країні був та досі залишається найпопулярнішим. На те є декілька причин. На початку розвитку нашої велосипедної культури люди дуже цікавилися саме такими велосипедами. Які мають широкі покришки та амортизаційні вилки. Бо то було щось нове для нас, особливо після усіляких “Аїстів”, “Мінськів” та інших велосипедів радянської доби.
Гірські велосипеди від дорожніх мають кілька серйозних відмінностей:
- Ширина покришок значно більша. Це дає неперевершене зчеплення та мʼякість на бездоріжжі.
- Наявність амортизаційної вилки - обовʼязковий атрибут кожного гірського велосипеда. Вона надає можливість легко зʼїжджати зі спусків. Завдяки вилці переднє колесо завжди зберігатиме надійне зчеплення з поверхнею.
- Широке кермо. Це неперевершена керованість у найскладніших ситуаціях.
Навіть на вигляд такі велосипеди є дуже агресивними на відміну від дорожніх варіантів. А у поведінці та керованості це майже небо та земля. Після міського велосипеда ви будете здивовані, як круто керується гірський. Але ж майте на увазі, що по максимальній швидкості гірські велосипеди майже завжди програють дорожнім з колесами 28 дюймів.
❓ | Я бачу, що є дуже багато велосипедів із заднім амортизатором. Але ж вони такі дорогі… Для чого вони використовуються, та чому мають таку високу ціну? |
Такі велосипеди мають назву двопідвіс. Це коли байк має одночасно амортизаційну вилку та задній амортизатор. Ви дуже слушно помітили, що їх ціна, мʼяко кажучи, дуже відрізняється від тих, що мають лише амортизаційну вилку. Це повʼязано зі складністю виробництва рам таких велосипедів. Та екстремальними навантаженнями, які вони можуть витримувати.
Які відмінності мають двопідвіси від звичайних гірських велосипедів?
- Власне, задній амортизатор, який забезпечує ідеальне зчеплення з поверхнею. З ним вам не потрібно буде постійно привставати та посилено контролювати велосипед.
- Покришки на двопідвісах зазвичай мають більшу ширину. Аби мати максимальный контроль на спусках.
- Кермо на таких велосипедах має ще більшу ширину
Тож, якщо ви хочете долати затяжні спуски та їздити у горах - то саме двопідвіс ідеально відповідає цим умовам.
❓ | І все ж таки, чи буде доцільно використовувати гірський велосипед на кожен день? Чи не буде на ньому надто тяжко на асфальті? |
Так, якщо ви придбаєте собі якісний гірський байк початкового рівня або вище, то він повністю задовольнить ваші потреби. Вже трохи згодом ви будете розуміти, як та де вам захочеться їздити більше. А гірський байк може стати дуже вдалим початком вашого великого велосипедного захоплення.
Як вибрати велосипед за зростом?
❓ | Добре, з типом велосипеда стало більш-менш зрозуміло, тепер треба якось визначити його розмір. Чи можна придбати один велосипед на двох, якщо в нас різниця у зрості складає близько 20 см? |
А чи будете ви носити одну пару взуття на двох, якщо різниця між ними складає хоча б один розмір? Дуже сумніваємося… Ось так і з велосипедами. Завелика або замала рама призведе до низки незручностей, які можуть закінчитися прикрими травмами. Тож радимо чітко підібрати велосипед за зростом.
Кожен виробник пропонує досить зрозумілі розмірні сітки, та й ми також не відстаємо від них. Саме тому у нас на сайті ви завжди матимете достовірну інформацію стосовно зросту, під який підходить той чи інший велосипед.
Ось, які дані потрібні для визначення розміру велосипеда:
✔️ | Зріст. Це найважливіший показник, з ним ми вже можемо підібрати вам потрібний розмір з точністю до 95% |
✔️ | Довжина ніг.. Додатковий параметр, завдяки якому точність підбору можна збільшити до 100%. |
Якщо ви вже маєте цю інформацію та прагнете розібратись в питанні самостійно, то спеціально для вас ми підготували розгорнуту статтю на цю тему.
Висновок
Є така думка що ваш ідеальний велосипед - це той, до якого ви прийшли з досвідом. І ми повністю з нею погоджуємося. Адже тільки під час реальних поїздок ви будете краще розуміти, імпонує вам той чи інший байк або ні. Але для впевненого старту завжди добре отримати слушну пораду. Тож, якщо у вас залишились запитання стосовну підбору - сміливо пишіть у коментарі або телефонуйте нашим спеціалістам!