Як зробити велосипед легшим та швидшим?

Для чого робити велосипед легшим та покращувати рівень його обладнання? В першу чергу, для покращення накату велосипеда. Легкий байк потребує менше зусиль для підтримання певної швидкості. Можна буде проїхати більше та менше втомлюватись. До того ж якісніші запчастини служать довше та витримують більші навантаження.

Апгрейди велосипеда можуть мати різну мету. Підніжка та ріжки на кермі для когось можуть принести більше комфорту. А хтось вибирає жорстке карбонове сидіння, дорогі перемикачі та карбонові колеса, та від цього стає швидше. Все залежить від ваших цілей та завдань, які ставляться до велосипеда.


Коли до нас звертаються за покращенням велосипеда, то переслідують дві мети:

  • Знизити вагу, яка може відрізнятися від типу велосипеда та його завдань
  • Покращити накат, який сильно залежить від коліс байка: ваги та ширини покришок, жорсткості коліс тощо.

 
Вага велосипеда також є критичною при підйомі вгору: чим менше ваги, тим менше зусиль вам знадобиться, щоб її підіймати. Особливо це буде відчутно на гірських перевалах, де потрібно дуже довго їхати вверх. 
 

Як відрізняється вага на різних типах велосипедів?



Вага велосипеда — це визначальний показник, який залежить від типу велосипеда.

 

  • Туристичні велосипеди, які обвішані сумками та іншим спорядженням будуть важити багато. Але це не критично, бо в них на передній план виходить не швидкість, а комфорт на довгих дистанціях.
  • Гірські велосипеди, особливо спортивні, вже змагатимуться за вагою. Вага їх коливається від 15 до 9 кг, залежно від рівня. Але амортизатори, широкі покришки, й масивні рами не дадуть йому важити, як шосейник чи гравійник.
  • Шосейні велосипеди — це завжди про мінімум ваги. Найдешевші моделі шосейників важать до 11 кг, коли топові моделі мають вагу менше ніж 7 кг.
     

Що таке накат велосипеда та чим він визначається?

Накат велосипеда


Накат — це параметр, який визначає здатність велосипеда рухатися по інерції якомога довше без додаткового педалювання. Гарний накат — це коли велосипед довго зберігає швидкість перед тим, як повністю зупиниться.

 

Що саме впливає на накат? Ось кілька визначальних вузлів велосипеда:

 

  • Покришки. Мають найбільший вплив, чим тонше гума та більше в ній тиск, тим краще накат.
  • Втулки: важливо, щоб вони оберталися якомога легше.
  • Жорсткість рами: чим мʼякше рама, тим більше вона “зʼїдатиме” швидкість

Як покращити накат та зменшити вагу велосипеда?

Покришки велосипеда


Задля цього вам потрібно за можливістю змінювати деталі на ті, що будуть легшими. Ви можете встановити карбонові кермо та підсідельний штир, шатуни, покришки тощо.

Але перш за все варто почати саме з покришок, бо найлегший та найдешевший спосіб знизити вагу та покращити накат.

 

  • Покришки у стоку рідко встановлюють найлегші та не факт, що протектор підійде під ваші завдання.
  • Перехід на безкамерну систему. Адже тільки на камерах можна зекономити до 400 грамів, а вага герметика складатиме максимум 100 мл на одне колесо.

Перехід на бескамерку


Далі вже можна рухатися до апгрейду велосипедних втулок. Кращий накат мають втулки на промислових вальницях. А також дорожчі втулки матимуть менше сталі у своїй конструкції, тож це додаткова економія ваги.

 

Сидіння: не скільки про накат, скільки про комфорт


Далі за важливістю є зміна сидіння, це суттєво збільшить комфорт на довгих дистанціях. Треба упевнитися, чи підходить вам сидіння за шириною. Не женіться за дуже мʼякими сідлами, бо це у 90% несе більше шкоди, ніж користі. Для цього у нашому магазині є спеціальний стенд, який точно показує відстань між тазовими кістками.

Різниця сидіння по вазі 
Вага сидіння також може сильно відрізнятися:

 

  • Спортивні моделі можуть бути виготовлені з карбону, а вага їх складає не більше 300 грамів.
  • А ось турингові варіанти по типу Brooks B17, та інших мають вагу понад 500 грамів.

 

Підсідел, кермо та винос 


Ці три компоненти дозволять суттєво скинути зайву вагу. У стоку на велосипеди дуже встановлюють найпростіші алюмінієві деталі. Алюміній використовується звичайний та не дуже легкий. Тож ви можете виграти у вазі, встановивши якісніші алюмінієві деталі, не кажучи вже про карбон. Якщо придбати якісний недешевий винос з алюмінію 6061, то він може важити, майже як карбоновий. Тож необхідності у карбоні тут немає. Підсідельний штир буде цілком розумно придбати з карбону, адже крім зниження ваги бонусом йде можливість карбону гасити вібрації.

 

Педалі


Заміна педалей теж можуть внести у велосипед більше зручності та знизити вагу. Педалі, що йдуть у коробці з велосипедом є найдешевшими та радше тестовими. На них можна поїздити тиждень-два, щоб зрозуміти, які саме педалі будуть найзручнішими.  Педалі “Топталки” або платформи підходять для екстриму чи прогулянок. Якісні моделі з алюмінію важать в середньому 200-300 грамів на одну педаль. Пластикові та композитні моделі будуть ще легшими, проте розраховані тільки на прогулянкову їзду. Вдалим варіантом легких та міцних “топталок” є моделі: Race Face Chester, або Race Face Ride


Контактні педалі потрібні для спорту та довгих поїздок асфальтом і бездоріжжям. Шосейні контактні педалі можуть мати дуже низьку вагу, завдяки карбоновій конструкції. А контактні педалі для MTB, важать більше, проте вага дуже відрізняється від їх рівня.

 

Перехід на одну зірку попереду

Перехід на одну зірку


Якщо ви маєте гірський велосипед або гравійник, то можна перейти на одну зірку, тим самим зекономивши вагу на манетці, зайвих зірках та передньому перемикачі. Економія може доходить до 1 кг ваги.

 

Крім зниження ваги, одна зірка дає такі переваги:

 

  • Спрощення конструкції велосипеда: менше вузлів, за якими потрібен догляд
  • Швидкий процес перемикання, який виконується тільки однією манеткою
  • Запобігання спадання ланцюга, завдяки конструкції зірки Narrow Wide з високими зубчиками

 Дві зірки на системі


При переході на одну зірку потрібна касета з більшим діапазоном передач, тобто з великими зірками. 

 

Позбудьтеся зайвих аксесуарів

Більшість аксесуарів, які можуть встановлюватися на велосипед із заводу, можуть стати зайвими, як тільки ви набудете досвіду.

Одним з таких аксесуарів є підніжка. Це доволі зручно для турингів та міських велосипедів. Але на гірських моделях або шосейниках вона не завжди є доречною. Ставити її чи ні, вирішувати тільки вам, тільки врахуйте що її вага може доходити до 500 грамів, що дуже багато.

Підніжка для велосипеда


Великі дзеркала також можуть нести більше дискомфорту, ніж користі. Наприклад, на поганих дорогах чи бездоріжжі, де вони можуть просто відлетіти.  А велосипедні крила актуальні тільки після дощу. В суху погоду вони радше безкорисний аксесуар, що додасть зайвий кілограм ваги. Але якщо вони вам аж ніяк не заважають під час поїздок, то ніщо не завадить їздити з ними постійно.

Підсумовуючи, на велосипедних запчастинах та аксесуарах можна скинути до 2-3 кг ваги, що може зберегти ваші сили під час поїздок. Але до питання полегшення треба ставитися з розумом, та не шкодити ергономіці та зручності. Якщо ви хочете полегшити свій байк, проте не маєте достатньо досвіду, звертайтеся до наших консультантів. Вони дадуть професійні та розумні поради щодо апгрейду.

Відгуки

Поки немає жодного відгуку. Станьте першим!
Тільки авторизовані користувачі можуть залишати відгуки Вхід
Задавайте питання в Instagram Задавайте питання в Telegram