Як налаштувати задній перемикач на велосипеді?

Якщо ви їздите не перший місяць, то певно вже намагалися час від часу щось регулювати на велосипеді. Одне з найпопулярніших технічних завдань по велосипеду – це регулювання заднього перемикача швидкостей

 

Видів перемикачів доволі багато, проте принцип налаштування скрізь однаковий. Всі вони мають декілька гвинтів, які треба правильно підкрутити, щоб досягти ідеальної роботи. Ми вирішили підготувати для вас покрокову інструкцію, яка закриває більшість питань стосовно налаштування.



Які інструменти знадобляться для налаштування?


Вам знадобиться мінімум інструменту, який продається в кожному веломагазині, а саме:

 

Які інструменти знадобляться для налаштування перемикача?


Як визначити, що задній перемикач потребує налаштування?

Найпоширеніші сигнали, які натякають на потребу регулювання це:

 

  • Незвичні звуки, які нагадують цокання годинника
  • Ланцюг довільно перескакує з однієї зірки на іншу
  • Ланцюг виходить за межі касети
  • Перемикання не відбувається відразу після натискання на манетку

 

Відбувається щось подібне? Тоді переходимо до налаштування!


Що треба перевірити перед початком налаштування?

Перед самим початком налаштування слід перевірити декілька деталей, проблеми з якими можуть стати на заваді успішного налаштування. 

 

Перевірте, чи не пошкоджений півень (тримач перемикача)

Перевірте, чи не пошкоджений півень (тримач перемикача)


Особливу увагу слід звернути на велосипедний півень (або тримач перемикача). 

 

Півень має знаходитися в одній площині з зірками касети. Якщо ця деталь викривлена, то подальше налаштування перемикача просто не має сенсу. Відтак, спочатку вирівнюємо півня у разі потреби, а вже потім переходимо до налаштування. Також цю деталь можна замінити на нову та возити, як запасну у дальні поїздки.

 

Упевніться, що трос вільно ходить в оболонці

Упевніться, що трос вільно ходить в оболонці


Також завадити налаштуванню буде зношений брудний трос та старі оболонки. Щоб оцінити стан троса, дістаньте його з перемикача та спробуйте вручну, чи легко він ходить в сорочці (боудені).

 

Якщо відчуваєте значний супротив і тертя, слід замінити трос перемикача та оболонки троса на нові. Також можна спробувати змастити трос рідким мастилом на кшталт WD-40.

 

Переходимо до процесу налаштування

Задній перемикач має на своєму корпусі три гвинти регулювання:


Задній перемикач має на своєму корпусі три гвинти регулювання:

 

  • H – відповідає за положення перемикача на маленькій зірці касеті
  • L – відповідає за положення перемикача на маленькій зірці касети
  • B-tension – гвинт, якій регулює вертикальну відстань від верхнього ролика перемикача до зірок касети

 

Гвинти обмеження H та L потрібні, щоб ланцюг не виходив за межі касети. 

 

Коли ви закручуєте болт B-tension, то верхній ролик починає віддалятися від касети. Це регулювання потрібно для того, щоб налаштувати перемикач для роботи з касетами різного розміру. Відстань між роликом та зіркою має бути приблизно 1 см.

 

Крок 1: Закрутити всі регулятори натягу троса за годинниковою стрілкою


Крок 1: Закрутити всі регулятори натягу троса за годинниковою стрілкою


Такі регулятори можуть бути, як на манетках, так і на самому перемикачі. Їх треба закрутити, щоб потім мати змогу коригувати натяг тросу у разі необхідності. Також на цьому етапі треба перемістити ланцюг на найменшу зірку позаду та найбільшу попереду.

 

Крок 2: Відкрутити гвинт фіксації троса та натягнути трос

Крок 2: Відкрутити гвинт фіксації троса та натягнути трос 


Для цього вам знадобиться шестигранний ключ. Спочатку повністю звільняємо трос від фіксації, потім відчутно підтягуємо його і в такому положенні фіксуємо гайкою.

 

Крок 3: Виконати регулювання гвинтом H

Крок 3: Виконати регулювання гвинтом H


На цьому етапі нам треба досягти, щоб маленька зірка касети знаходилася на одній лінії з роликом перемикача. Для цього крутимо гвинт H, поки не досягнемо бажаного результату. Після цього слід прокрутити педалі, та упевнитися, що ланцюг працює тихо та без сторонніх звуків.

 

Крок 4: Виконати регулювання гвинтом L

Крок 4: Виконати регулювання гвинтом L


Далі пересуваємо ланцюг на найбільшу зірку касети, та виконуємо дію, аналогічну кроку 3, тільки з великою зіркою. Якщо ланцюг не переходить на найбільшу зірку, тоді гвинт L закручений надто сильно, та слід його відкрутити, допоки ланцюг не стане на зірку.

 

Крок 5: регулюємо натяг тросу для мікроналаштування

Крок 5: регулюємо натяг тросу для мікроналаштування


Далі слід відрегулювати натяг тросу, залежно від поведінки перемикача:

 

  • Якщо ланцюг повільно закидає на великі зірки, то слід підкрутити регулятор проти годинникової стрілки
  • Якщо ланцюг навпаки, погано скидає на маленькі зірки, то трос слід послабити.

 

Результат успішного регулювання на цьому етапі – ланцюг за одне натискання манетки переходить на одну зірку без сторонніх звуків та зволікань. Продовжуйте мікрорегулювання, аж допоки ланцюг не почне пересуватися зірками тихо, швидко й точно.

На цьому все, налаштування заднього перемикача на велосипеді можна вважати успішним. Якщо все ж маєте складнощі з налаштуванням та знаходитесь у Києві – будемо раді бачити в одному з наших магазинів. Кваліфіковані майстри допоможуть у розв'язанні питання та дадуть корисні поради з власного досвіду.

Відгуки

Поки немає жодного відгуку. Станьте першим!
Тільки авторизовані користувачі можуть залишати відгуки Вхід
Задавайте питання в Instagram Задавайте питання в Telegram