SRAM EAGLE 90: найкраща механічна трансмісія?
Розвиток електронного обладнання для перемикання швидкостей на велосипеді наразі знаходиться на своєму піку. Сьогодні на ринку доступні електронні трансмісії від різних виробників та поколінь. І майже всі охочі можуть спробувати їх переваги.
Та чи дійсно механічна трансмісія зійшла зі сцени? Деякі велосипедисти вже починають дивитися на механічні трансмісії як на архаїзм. Проте вони досі залишаються одними з найнадійніших та найміцніших.
У 2024 році компанія SRAM випустила велике оновлення своїх електронних трансмісій. Задні перемикачі отримали Direct Mount інтерфейс, тобто встановлюються на велосипед напряму, без тримача перемикача. Це дозволило прибрати з конструкції сам тримач, який постійно гнувся та погіршував перемикання.
Проте у 2025 році компанія також оновила і свої механічні трансмісії та дала їм нові назви. Зокрема світ побачила абсолютно нова лінійка SRAM EAGLE 90. Це нова трансмісія, яка використовує всі останні технології компанії. Але використовує всім нам знайомий трос у якості приводу.
SRAM EAGLE 90 – сучасна механічна трансмісія
Випуском нової механічної трансмісії SRAM довели, що механіка ще довго залишатиметься на сцені, завдяки своїй надійності та простій конструкції.
Компанія визнала що не всім велосипедистам подобається електрифікація велосипедів. Дуже велика кількість райдерів надають перевагу простим та зрозумілим механічним трансмісіям, які не потребують підзарядки та оновлення прошивки.
Особливості заднього перемикача SRAM EAGLE 90
Direct Mount UDH – це новий та надійний спосіб кріплення перемикача до рами. За цією технологією перемикач встановлюється в дропаут рами напряму, без використання тримача. Це дає такі переваги:
- тримач перемикача відсутній, тож більше не буде погіршувати перемикання, якщо деформується;
- кріплення вбудоване в корпус перемикача, охоплює дропаут з двох сторін, тому зʼєднання дуже жорстке та міцне.
SRAM заявляє, що нові механічні групи майже не поступатиметься по швидкості й точності перемикання своїм електронним аналогам.
Вага перемикача – 390 грам.
Касета та ланцюг T-TYPE
Як і всі актуальні трансмісії американського виробника нова механічна група працює з ланцюгами екосистеми T-type. Ланцюг має плоску верхню частину ланок, та є тоншим у порівнянні з класичними ланцюгами на 12 швидкостей.
Касета і передня зірка мають оновлену форму зубчиків, система працює дуже тихо та швидко.
Шатуни SRAM EAGLE 90 – прості та надійні
Шатуни з нової лінійки не можуть похизуватися надлегкою вагою, проте вони дуже надійні та міцні. Доступні варіанти як для звичайних, так і електровелосипедів. Довжина шатуна відповідно розміру рами та побажань від 150 до 170 мм.
Вага шатунів із зіркою та башгардом становить 827 грам.
Звертаємо увагу, що шатуни мають кріплення зірок під 8 болтів, це треба враховувати при їх заміні. Цей фактор підштовхує вибирати заміну з доволі дорогих зірок під 8 болтів. Тоді, як класичні зірки під 3 болти є дешевшими та більш розповсюдженими.
Ергономіка манетки
Манетка SRAM EAGLE 90 відповідає філософії охайного кокпіту (зони керма). Підведення троса відбувається паралельно лінії керма, що суттєво спрощує реалізацію внутрішньої проводки через рульовий стакан.
За схемою роботи важелів все дуже типово та стандартно для SRAM. Функції скидання передачі у дві сторони все ще немає. А саме ця особливість є ключовою для багатьох прихильників систем SHIMANO. Але ці шифтери є рятівним колом для тих, кому дуже не до снаги форм-фактор електронних манеток. SRAM Eagle 90 має double-click downshift (два клацання для зниження передачі), тобто один із важелів реалізовано так, щоб при подвійному натисканні перейти вниз на дві передачі.
Порівняння ваги трансмісії SRAM EAGLE 90 з аналогами за ціною та рівнем
Компонент | SRAM Eagle 90 (мех.) | SRAM GX (мех.) | Shimano Deore XT (M8100, мех.) |
---|---|---|---|
Задній перемикач (rear derailleur) | 395 г | ≈ 290–300 г | ≈ 282 г |
Манетка / шифтер (shifter) | 135 г | 122 г | 135 г |
Шатуни/(crankset) — типова вага (32T) | ≈ 825 г | ≈ 635 г (алюм.) / ≈ 555 г (карбон) | ≈ 645 г |
Касета (12-speed, 10–52) | ≈ 445 г | ≈ 453 г | ≈ 473 г |
Сума (rear + shifter + crank + cassette) | ≈ 1 800 г | ≈ 1 500–1 510 г | ≈ 1 535 г |
На яких велосипедах встановлена SRAM EAGLE 90?
У 2026 році компонентами перемикання SRAM EAGLE 90 з коробки одними з перших будуть комплектуватися такі моделі велосипедів:
Це велосипеди для трейлу та ендуро, що заточені під агресивну їзду бездоріжжям, стрибки та спуски. Нові компоненти мають високі показники надійності, тому цілком органічно вписується в концепцію цих велосипедів.
ᐈ Дивитися всі велосипеди на трансмісії SRAM EAGLE 90
Переваги та недоліки SRAM EAGLE 90
Базуючись на відгуку з реального використання трансмісії зі статті на BikeRadar, ми вивели кілька переваг та недоліків нової трансмісії.
Переваги SRAM Eagle 90 Transmission
- Чітке й стабільне перемикання навіть під навантаженням.
- Надійна, довговічна й ремонтопридатна конструкція.
- Не потребує батарей.
- Стійка до ударів, легко налаштовується.
- Великий вибір шифтерів, зірок і кривошипів.
- Можливість апгрейду до електронної версії GX Transmission з мінімальними витратами.
Недоліки SRAM Eagle 90 Transmission
- Важча за аналог pівня Shimano XT.
- Менш чіткий шифтер, без dual release.
- Потрібне ручне налаштування тросика.
- Не дуже зручне Matchmaker-кріплення.
- Обмежений вибір зірок і залежність башгарда від розміру.
Висновки
Нова трансмісія SRAM EAGLE 90 дає нове життя механічним групсетам від SRAM. Вона отримала актуальный дизайн T-TYPE, який відрізняється швидкою роботою та надійністю. З боку SRAM це гарний крок зробити свої трансмісії доступнішими для широкого кола райдерів. У сезоні 2026 очікуємо багато велосипедів, на які ця система буде встановлюватися з коробки.
Кому підійде нова трансмісія:
- тим, хто хоче випробувати новий дизайн T-Type, але не хоче переходити на дорожчу електроніку;
- прихильникам класичних механічних трансмісій;
- тим, кому навідріз не подобаються електронні манетки SRAM.