Порівняння груп SHIMANO та SRAM

Друзі, всіх вітаємо!

До нас дуже часто надходить багато питань, у чому різниця між велосипедними компонентами різних виробників. Бо часто трапляється таке, що ціна начебто однакова. А виробники пишуть так багато розумних слів, що можна з глузду з’їхати, обираючи собі нові детальки на велосипед. Тільки но зайшов на сайт і тут тобі з порогу кричать про якогось Орла (привіт Eagle від SRAM). Або ж починають завалювати усілякими незрозумілими абревіатурами по типу, AXS та DI2. Повірте, від цього йде кругом голова не тільки у вас, а ще й в нас. Особливо, коли ми хочемо перекласти все це з мови виробника, на мову звичайної людини. Аби донести до вас максимально об’єктивну та зрозумілу інформацію.

Sram або Shimano

Тож зараз ми разом з вами розкладемо по полицям всі основні відмінності компонентів двох гігантів велосипедної галузі. Розповімо, для чого варто використовувати ті чи інші деталі. А також відкриємо таємницю, у чому полягає принципова різниця між Shimano та SRAM.

З чим будемо мати справу?

Так вже історично склалось, що сучасний ринок велосипедного “заліза” поділили між собою дві компанії-велетня. Японська корпорація Shimano та американський виробник SRAM. Безперечно, є ще декілька досить відомих виробників. Одним з таких є італійський Campagnolo. Цей виробник є дуже популярним серед професіоналів у шосейному велоспорті. Настільки, що задній перемикач іноді узагальнено називають “компаньйолою”. Але ж широкої популярності він не отримав, тому що зосереджений саме на професійних шосейних гонках. В той же час саме SRAM та Shimano працюють на ширше коло велосипедистів. Саме тому зараз вони впевнено конкурують між собою як у сфері шосейних, так і у сфері МТБ велосипедів.

Маленький екскурс в історію

Shimano починає свою історію з 1921 року і є першою компанією, яка серійно почала випускати велосипедне “залізо”. Класично для великих японських монополій спеціалізація на велоіндустрії була не єдиним напрямом японців. Можете запитати у найдосвідченіших рибалок, які катушки є найпопулярнішими на ринку. І тут ви почуєте ніщо інше як Shimano. Бо вони також входять в топ виробників обладнання для рибалок.

Shimano та Sram

У свою чергу американська компанія SRAM з’явилась відносно нещодавно, наприкінці вісімдесятих років минулого сторіччя. Саме тоді почався справжній бум на гірські велосипеди, вони почали активно розвиватися. І саме SRAM впроваджували новітні технології, що стосуються саме гірських велосипедів.

Наприклад, SRAM перші розробили перемикачі, які відмінно витримують тряску та не бовтаються зверху вниз. Саме за це їх і полюбили МТБ-райдери, тому що ці перемикачі мали кращу точність та міцність. Трохи згодом Shimano також розробили схожу технологію, та назвали її Shadow. Але це вже було трохи пізніше. Окрім трансмісії та гальм SRAM також спеціалізується на виробництві вилок та амортизаторів. За це відповідає їх дочірня компанія Rock Shox. Якщо ви побачите бренд Avid, то знайте, що це також SRAM. Під таким іменем випускаються деякі гальма з їх модельного ряду. А усі сучасні вже виходять під основним брендом.

Що таке групсет і що туди входить?

Перш ніж ми почнемо, давайте визначимось що таке групсет, та за якими ознаками до нього входять ті чи інші компоненти.

Групсет - це загальна назва групи компонентів, до якої входить:

Shimano Sram різниця

Як бачите, під визначення “групсет” підпадають усі компоненти перемикання, а також гальма велосипеда. Логічно розуміти, що компоненти в рамках одного групсету щось поєднує. Тобто усі вони однаково будуть підходити для якось певного стилю їзди та сценарію використання. Саме тому і почали поєднувати компоненти у групи. Аби покупцеві було легше зрозуміти що, та для чого краще використовувати. Загалом від певного рівня та ціни групсета будуть належати такі важливі чинники:

  • На який тип велосипеда можна встановити ці компоненти
  • Для якого стилю їзди вони підходять
  • На які навантаження розраховані.

Ще по тому чи іншому групсету можна зрозуміти для кого саме він розрахований. Наприклад запчастини однієї групи підходять для звичайних любителів, а іншу (і значно дорожчу) варто обирати саме професійним гонщикам. Компоненти однієї групи мають багато спільних рис. Вони виготовлені зі спільних матеріалів, мають однакову міцність та використовують однакові технології виробництва. Наприклад, металеві деталі дешевих компонентів будуть виготовлятися за допомогою штампування. А у виробництві дорожчих деталей вже використовується фрезерування, яке робить їх міцніше і легше.

Ще одна дуже важлива ознака - це вага. Чим вище знаходиться певна група на сходинці, тим легше будуть її компоненти. У свою чергу зменшення ваги також призводить до збільшення ціни. Легкі компоненти дуже цінуються серед професіоналів, які буквально рахуюють кожен грам на свому велосипеді.

На які групи розподіляються гірські та шосейні компоненти Shimano і Sram

Сучасний розподіл гірських компонентів MТB велосипедів виглядає так, як на схемі нижче. Найнижчі позиції займають компоненти для звичайного прогулянкового стилю їзди. Тоді як на вершині цього “харчового ланцюга” знаходятся міцні та витривалі рішення для затятих велосипедистів та гонщиків. Детальніше розгляньте їх назви. Щоб під час вибору велосипеда, ви вже точно розуміли, якого рівня “залізо” на нього встановлене, та на які навантаження розраховано.

Shimano та Sram порівняння

У світі шосейників також є свій розподіл, і також групи обладнання Shimano та Sram можна порівняти між собою. І ось тут вже полягає принципіальна відмінність між брендами. Компанія Sram зараз не виробляє компонентів найнижчого рівня. Те, що ви бачите у гірських компонентах Sram початкового рівня, зараз вже не зустрінеш на жодному сучасному велосипеді. Теж саме стосується і шосейного обладнання.

Тож тепер підсумуємо, що об’єднує компоненти однієї групи:

✔️ Схожі технології. Використання певних технологій та матеріалів - це те що об’єднує компоненти одного групсету.
✔️ Сфера використання. Кожен групсет призначений для певних умов використання.
✔️ Кількість швидкостей. В рамках однієї серії компоненти завжди будуть розраховані на певну кількість швидкостей.
✔️ Вага. Зазвичай, чим легші компоненти, тим їх рівень вище.
✔️ Міцність та витривалість. Чим вище рівень групсету - тим більші навантаження зможуть витримати його компоненти

Слід зауважити, що Shimano та Sram постійно конкурують між собою. Це як Samsung та Apple у світі велосипедного обладнання. При чому Sram можна порівняти з Apple, тому що наразі в нього немає “заліза” початкового рівня. А Shimano навпаки зараз орієнтується на усі рівні велосипедистів від початкового до хай-енд.

Принципові відмінності між компонентами Shimano та Sram

Тепер, коли ви в цілому знаєте усі ці назви групсетів велосипедного обладнання, саме час поговорити про те, чим взагалі відрізняються продукти цих двох виробників. Конкуренція - це саме те слово, що об’єднує Shimano та Sram. На цьому все, в решті вони дуже різні, адже їх компоненти несумісні між собою. Щоб ви зараз не спробували схрестити: манетку з перемикачем, чи каретку з шатунами - усюди вас чекає невдача. Чому саме так? А щоб було не так, як у конкурента. А якщо серйозно, то все залежить від використовуємих технологій у окремих деталях.

Shimano Hollowtech 2 vs Sram Dub. Безкінечна битва стандартів кареток

Стандарти кареток - це як типи штекерів для навушників на початку нульових. Їх було дуже багато і кожна компанія хоче зробити свій унікальний. Коли в моді були важкі картриджні каретки - їх було непристойно багато. Але з приходом сучасніших та легких систем із зовнішніми підшипниками ситуація дещо змінилась. До нещодавнього моменту Shimano та Sram використовували досить схожі стандарти Hollowtech 2 та GXP. Вони мали однаковий диаметр вісі, різниця була тільки в тому, що посадкові місця на GXP мали інший диаметр. Тому ці каретки були несумісні. Згодом, компанія Sram заявила, що починає перехід на новий стандарт.

Якщо ви щось чули про каретки BB30 від Cannondale, то цілком можете зрозуміти, в кого “надихнулась” компанія Sram. Вони взяли цей стандарт, але вирішили, що диаметр вала 30 мм - це дуже багато. Тому вони зменшили диаметр вала шатунів до 28,99 мм. І вуаля - новий стандарт готовий! Він дещо легший за BB30 та, як заявляє Sram, отримав посилений захист від бруду, завдяки встановленню кращого захисту на підшипники. Окрім цього, все ще великий диаметр вала - це більша жорсткість, а це дуже важливо для спортсменів.

порівняння Shimano та Sram

В той самий момент Shimano не припиняє змінювати стандарту Hollowtech 2. Шосейні та MTB шатуни вона виробляє саме за цим стандартом. Диаметр вала тут вже буде встановлювати 24 мм - як і раніше. Саме ця стабільність японського виробника дала поштовх у розвитку багатьох бічних виробників. Усі вони почали використовувати цей стандарт Hollowtech, аби дарувати людям вибір у бюджетному сегменті.

Тож якому стандарту каретки надати перевагу?

✔️ Практичність. Якщо ви хочете виключну взаємозамінність, тоді обирайте Shimano. Їх каретка Hollowtech 2 стала бестселлером. Ви завжди зможете знайти заміну, навіть у бічних виробників.
✔️ Ефективність. У тому випадку, якщо ви спортсмен і вам важливий результат, тоді краще звернутися до стандартів Sram. За рахунок більшого диаметра вала, каретка Dub є жорсткішою. Це дозволить вам досягти високого результату у змаганнях.

Гальма. Яка система краще? На мінеральному маслі чи на DOT.

Що стосується гальм, то тут ніколи не затихнуть суперечки. Shimano та Sram різні настільки, що використовують диаметрально різні речовини, які передають зусилля з гальмівної ручки до супорта.

  • Sram надає перевагу гальмівній рідині DOT. Це розповсюджена речовина, яка використовується в автомобільних системах.
  • Shimano у свою чергу є прибічником мінеральної олії. Це менш шкідлива для довкілля речовина, яка значно легше у використанні, бо не є токсичною.

Такі підходи дуже суттєво впливають на поведінку гальм. Наприклад, гальма від Sram мають більшу стійкість до постійних навантажень. Тому що DOT 5.1, маючи майже однакову з мінеральним мастилом температуру кипіння, краще витримує їзду в суворих гірських умовах. Це пов'язано з певною особливістю DOT накопичувати у собі влагу від довкілля рівномірно.

відмінності Shimano та Sram

Саме тому їх дуже часто використовують затяті спортсмени та прихильники екстремальних стилей. Тому що для тривалих спусків та змагань такі системи можуть запропонувати кращу продуктивність. Наприклад, ви точно будете знати, що гальмівна сила раптом нікуди не пропаде. Навіть після декількох годин їзди у горах. В той самий час гальма Sram мають і недоліки. А саме ускладнений процес обслуговування. Аби прокачати такі гальма, вам треба більше інструментів та навичок. Також потрібно дотримуватися певних заходів безпеки. Бо пам’ятаємо, що DOT токсичний, та може роз’їдати фарбу на рамі та інших деталях велосипеда.

різниця між Sram та Shimano

У той самий час гальма усіх рівней від Shimano працюють на мінеральному маслі. Це нетоксична речовина, яка є дуже простою у використанні. Для того, щоб прокачати такі гальма, вам не знадобиться купа інструментів. Саме тому, гальма на “мінералці” отримали широке розповсюдження на велосипедах від початкового рівня до найвищого.

Слід зауважити, що DOT та Mineral Oil не є сумісними. Тобто не можна залити гальмівну рідину Sram у гальма Shimano та навпаки!

Тож давайте підведемо підсумок по гальмах:

✔️ Якщо потрібна виняткова потужність. Віддайте перевагу системам Sram, якщо вам потрібна найвища та стабільна гальмівна сила для змагань чи екстриму. Та при цьому ви готові прийняти певні складнощі в обслуговуванні.
✔️ Якщо важлива легкість обслуговування.. Якщо вам потрібні гальма для спокійнішої їзди, тоді радимо звернутися до Shimano. Вони не потребують регулярного прокачування, та мають простий процес обслуговування.

Стандарти кріплення касет? Теж різні!

До певного момента і Shimano, і Sram використовували єдиний стандарт кріплення. Продовжувалося це рівно до тих пір, поки не винайшли системи на 11 та на 12 швидкостей. Старий барабан HG вже не підходив з певних причин, тож потрібно було розробити принципово новий стандарт. Саме тут і розійшлися стежки двох гігантів. Shimano використовує власні барабани Micro Spline, а Sram також використовує власну технологію XD. Як ви вже здогадалися, касети повністю є несумісними між собою.

Sram або Shimano що обрати

Тому, якщо вам треба замінити касету на своєму велосипеді, то:

  • Для трансмісії Sram на 11 чи 12 швидкостей вам потрібна касета Sram XD-compatible
  • Для аналогічної системи від Shimano обирайте будь-який варіант з кріпленням Micro Spline.

Детальніше про касети та їх нюанси ви можете дізнатись з цієї статті.

Битва електричного обладнання: Sram AXS vs Shimano Dі2

Поява електричних компонентів перемикання відкрило шлях до нового досвіду користування трансмісією. Й досі у неї залишилося дуже багато противників, але факт залишається фактом. За електрикою майбутнє та вона постійно вдосконалюється. Першопрохідниками у цій сфері є саме Shimano. Вони показали світу першу електричну групу, де замість тросів вже були дроти. У Sram в той час активно вивчали її недоліки та переваги. Та трохи згодом світ побачив повністю бездротові компоненти eTap та AXS.

Shimano або Sram що краще

Повністю бездротові компоненти зробили на ринку фурор. Адже трансмісія була не тільки електричною, а й ще зовсім не потребувала дротових з'єднань.

Тут і виявляється основна відмінність між двома виробниками:

  • Shimano Di2 використовує дротове з’єднання акумулятора з перемикачами
  • Sram AXS у свою чергу повністю бездротові.

Аби реалізувати суцільний Wireless, Sram довелося для кожного перемикача розробити маленькі з’ємні акумулятори. У той час, як в Shimano використовується один централізований акумулятор на всі перемикачі.

Тож тепер треба розібратися, які переваги та недоліки має обидві ці реалізації

✔️ Повністю бездротова Sram AXS. Відсутність дротів в AXS свідчить про її надійність. Нема дротів - немає шансу їх пошкодити о гілки дерев. Для гірського велосипеда це величезний плюс.
✔️ Швидкість перемикання Shimano Di2. В той же час Di2 трохи швидше реагує на дії користувача, тому процес перемикання відбувається швидше. Для шосейного велосипеда це дуже велика перевага.
✔️ Зручність користування. Заряджання AXS зводиться до заряджання двох акумуляторів окремо. Це може надати певних труднощів, бо спочатку треба зарядити один, а потім інший по черзі. У той же час, якщо в дорозі у вас сів акумулятор на задньому перемикачі, ви без проблем можете встановити на нього батарею з переднього.
✔️ Простота заряджання. Аби зарядити Shimano Di2, вам потрібно підключити всього один акумулятор. Це зручно і швидко. Але якщо він сяде в дорозі, то перестане працювати абсолютно вся трансмісія.

Спираючись на ці нюанси, можна зробити висновок, що Sram AXS краще підходить для MTB. Відсутність дротів робить його надійнішим, а швидкість перемикання не так важлива у гірському велосипеді (особливо коли різниця дуже непомітна). А ось для шосейника краще обрати Shimano Di2, бо вона швидше перемикає передачі, що дуже важливо у цьому напрямі.

Sram або Shimano

За електричним обладнанням майбутнє! Від одного заряду обидві системи працюють настільки довго, що ви можете забути про необхідність підзаряджати. Тому враховуйте нюанси систем Shimano та Sram і обирайте для себе зручніший варіант.

Які висновки можна зробити з порівняння двох виробників?

Обидва гіганти велосипедної галузі Shimano та Sram пропонують нам безліч різних технологій. В якомусь певному напрямі буде кращий один виробник. В той час інший може запропонувати певні переваги у іншій сфері. Нам, як велосипедистам потрібно визначитись, які сильні сторони обох виробників ідеально підходять під наші потреби. Але певні основні моменти все ж таки прослідковуються даже яскраво:

✔️ Sram - для тих, хто хоче максимуму та не шкодує грошей. Компоненти Sram більше орієнтовані на затятих велосипедистів, які не шкодують грошей на свої велосипеди
✔️ Shimano - вибір тих, хто цінує практичність та легкість в обслуговуванні. Японський виробник має що запропонувати як для початківців, так і для професіоналів світового рівня

Тож якщо ви не можете визначитися, якому бренду все ж таки віддати перевагу, просто подумайте, що для вас буде найважливішим. Якщо вам потрібна максимальна ефективність без компромісів, то це точно про Sram. Тоді як Shimano підійде для тих, хто шукає більше універсальності та легкості в обслуговуванні.

Відгуки

Поки немає жодного відгуку. Станьте першим!
Тільки авторизовані користувачі можуть залишати відгуки Вхід
Задавайте питання в Instagram Задавайте питання в Telegram