Що таке бревет та як стати рандонером?

Автор:

Бревет — це кваліфікаційний шосейний марафонський заїзд без змагання на швидкість. Головне його завдання — проїхати визначену дистанцію в межах встановленого часу. Дистанції зазвичай варіюються від 200 до 1200 кілометрів. Переможцями або фінішерами  вважаються всі, хто пройшов дистанцію в заданий час.


Історія бреветів: як все почалось

 


Рух бревет бере свій початок у Франції наприкінці XIX століття, коли перші ентузіасти вирішили перевірити власні сили на великих відстанях. Саме тут з’явилася організація Audax Club Parisien (ACP). Клуб і сьогодні регламентує більшість міжнародних бреветів. Дослівно його назва перекладається як "Паризький клуб відчайдушних".


Тут на відміну від змагань, немає ні першого, ні останнього місця. Усі учасники, які вклалися в час проходження, вважаються переможцями. Головна ідея — не перемога, а самодисципліна, витривалість і випробування своїх можливостей. Учасники мають самостійно долати маршрут, орієнтуватися на контрольних пунктах і рухатися без технічного супроводу.

Велосипедистів, що катають бревети, у народі називають «бреветники», або рандонерами, як і на батьківщині цього руху.


Бревети в Україні: як проводяться та як записатися

Бревети в Україні: як проводяться та як записатися 


В Україні бревети офіційно проводяться з 2008 року в рамках міжнародної системи Randonneurs Mondiaux. Найбільшими організаторами є клуби у Києві, Львові, Харкові, Одесі та Дніпрі. 

Записатися на український бревет можна через сайт "Рандонери України" або спеціалізовані велосипедні групи в соціальних мережах. Реєстрація зазвичай відкривається за 2-4 тижні до подіїй і триває до заповнення ліміту місць.

Кожен учасник має самостійно перевірити свій велосипед на предмет обов'язкового обладнання: передні та задні ліхтарі, надати організатору номер телефону для зв'язку в екстрених випадках. 


Основні правила проходження бреветів
 

Формат залишається незмінним: маршрут заздалегідь опублікований, кожен учасник повинен відмічатися на контрольних пунктах (кафе, магазини, заправки). 

Щоб успішно пройти дистанцію, учасники мають знати нитку маршруту та контрольні пункти (КП), на яких треба відмічатися. До кожної дистанції на сайті організатор обовʼязково має додати GPX-трек та прописати, на яких кілометрах знаходяться КП. Щоб відмічатися на них, учасники зазвичай роблять фото на локації та відправляють їх організатору.

Щоб отримати залік, кожний учасник має скинути посилання на свій трек проходження та фото з контрольних пунктів!

Дистанції можуть бути різні: від початкових 200 км до легендарних 1200 км. Для кожного контрольного пункту встановлені мінімальний та максимальний час прибуття. Надто швидке чи повільне проходження призводить до дискваліфікації.


Найвідоміші бревети та дистанції

Найвідоміші бревети та дистанції 


Найвідоміший серед веломарафонців бревет Paris–Brest–Paris (1200 км). Це культова подія, яку започаткував у 1891 році французький спортивний світ. Він став символом руху й однією з найскладніших велодистанцій у світі. Наразі Париж-Брест-Париж проводиться раз на 4 роки та збирає тисячі учасників з різних країн. 

Також популярні бревети Лондон–Единбург–Лондон (1400 км) та Boston–Montreal–Boston (1200 км).


 Paris–Brest–Paris (1200 км)



Класичні дистанції визнаються міжнародною організацією ACP:
 

  • 200 км — базова дистанція, перший крок у світ бреветів (ліміт 13 год 30 хв);
  • 300 км — вже серйозніша перевірка витривалості (ліміт 20 год);
  • 400 км — справжній виклик для підготовлених велосипедистів (ліміт 27 год);
  • 600 км — марафон наближений до ультрадистанції (ліміт 40 год);
  • 1000 і 1200 км — ультрадистанції, які вимагають місяців підготовки (ліміт 75 год для 1000 км та 90 год для 1200 км).


Дистанції 1000 та 1200 км вимагають неабиякої витривалості й вміння правильно розподіляти сили і час. В Україні також проводяться бревети, організовані регіональними клубами, які беруть участь у міжнародних змаганнях. Наприклад, серії «Київські бревети» та «Львів–Карпати–Львів».


Як підготуватися до бревету: що слід взяти з собою
 

Зазвичай бревети проходять у форматі "самопідтримки", тобто без супроводу чи допомоги на дистанції. Тому правильна підготовка та спорядження мають вирішальне значення. Ось список того, що слід мати з собою, щоб уникнути неприємних сюрпризів:
 

  • Документи: Паспорт, страховий поліс, гроші, а також контактна інформація родичів та друзів на випадок надзвичайної ситуації. 

  • Велосипед: Перевірений та надійний. Обов'язково зробіть повне техобслуговування напередодні, щоб уникнути поломок. Перевірте гальма, трансмісію та колеса.

  • Спорядження. Обов’язково мати велосвітло (фари й задній ліхтар), світловідбивні елементи, запасні камери, насос, мультитул, павербанк.

  • Одяг. Велоформа, особливо велошорти з «памперсом», легка куртка від дощу, рукавички. Важливо, щоб екіпірування було комфортним для багатогодинної поїздки.

 


Фізична форма також важлива. Потрібно поступово збільшувати дистанції у тренуваннях: спочатку 50–100 км, далі 150–200 км. Важливо вміти тримати рівний темп і ділити дистанцію на етапи.


Велосипеди для бревету: який краще вибрати?
 

Ідеальний байк для бревету має бути зручним на довгій дистанції, легким у підйомах та надійним у різних умовах дорожнього покриття. Також важлива аеродинаміка, зручність обслуговування, можливість встановлення багажу.

Залежно від маршруту та стилю катання, рандонерам по всьому світу вподобали три типи велосипедів.


Коли варто вибрати шосейний велосипед?


Шосейні велосипеди
створені для максимальної швидкості на рівному асфальті. Вони легкі, аеродинамічні й дозволяють підтримувати високий темп протягом сотень кілометрів. Підходять досвідченим велосипедистам, які впевнені у своїй фізичній формі та планують їхати якісними рівними трасами.

MERIDA SCULTURA


MERIDA SCULTURA
— класичний шосейний велосипед, легкий і жорсткий, ідеально підходить для швидкісного проходження дистанцій на якісних дорогах. Гоночна геометрія та легка вага забезпечують велосипеду відмінну маневровість та точність керування. 


У яких випадках рандонери вибирають Endurance шосе велосипеди?

MERIDA SCULTURA ENDURANCE

Шосейні велосипеди Endurance більше про комфорт і витривалість. Гарний варіант для довгих поїздок, де комфорт важливіший за максимальну швидкість. Вони мають більш розслаблену геометрію, м’якішу вилку та можливість встановлення ширших шин. Можуть їхати змішаними дорогами, включно з ділянками поганого асфальту та підйомами. Проте мають нижчу швидкість у порівнянні з класичним шосе.

MERIDA SCULTURA ENDURANCE


Модель MERIDA SCULTURA ENDURANCE — оптимальний вибір для довгих дистанцій, поєднує швидкість і комфорт, дозволяє легше проходити підйомий витримує складні дорожні умови. 

На відміну від класичних "гоночних" шосейників, Scultura Endurance має більш розслаблену та вертикальну посадку. Це досягається завдяки комфортній позиції та ширшим покришкам, що знижує навантаження на спину та шию під час тривалих заїздів. Рама та карбонова вилка розроблені таким чином, щоб ефективно гасити вібрації від нерівностей дороги.


Коли гравійник – найкращий вибір?


MERIDA SILEX


Гравійні велосипеди
універсальні для будь-яких доріг. Вони створені для максимальної свободи: однаково добре почуваються і на асфальті, і на ґрунтових дорогах. Завдяки ширшим шинам і витривалій рамі гравійники дозволяють долати бревети з будь-яким покриттям. 

Підходять тим, хто любить змішані маршрути з асфальтом, ґрунтовками та навіть лісовими стежками. У них менша швидкість на ідеальному асфальті у порівнянні з класичним шосе. Є додаткові кріплення для сумок та аксесуарів, що зручно для перевезення спорядження.

MERIDA SILEX


Гарний приклад — MERIDA SILEX. Велосипед із сучасною геометрією забезпечує комфорт на далеких дистанціях. Ідеальний для маршрутів з поганим асфальтом або бездоріжжям. Геометрія Silex натхненна гірськими велосипедами. Завдяки цьому велосипед має виняткову стабільність на високих швидкостях та нерівних дорогах.


Полюбляєте швидкість? Обирайте MERIDA SCULTURA. Цінуєте комфорт і універсальність, тоді ваш вибір — MERIDA SCULTURA ENDURANCE. Для пригод і різних типів покриття варто зупинитися на MERIDA SILEX.


Бревети — це унікальний досвід, де немає суперників, окрім самого себе. Вони дарують незабутні емоції, відкривають нові горизонти, навчають витривалості, керуванню часом. Правильно підібраний велосипед та гарна фізична форма стануть вашими союзниками на сотнях і тисячах кілометрів!

Часті запитання

Який час враховується при проходженні бревету: загальний чи ходовий?
Враховується загальний час від старту до фінішу, включно з усіма зупинками, відпочинком і харчуванням.
Хто такий суперрандонер (SR) та як їм стати?
Суперрандонер — це звання, яке отримує велосипедист, що протягом одного сезону успішно проїхав серію бреветів 200, 300, 400 та 600 км.
Чи можна проїхати бревет на гірському велосипеді?
Так, можна. Головне — дотриматися правил і вкластися у контрольний час. Тип велосипеда не має значення.
Чи обовʼязково мати велокомпʼютер для навігації?
Ні, але дуже бажано. Достатньо мати будь-який спосіб орієнтування — GPS-компʼютер, смартфон або друкований маршрутний лист.
Яка різниця між бреветом та марафоном?
Бревет — це не змагання на швидкість, а перевірка витривалості з контрольними часами і пунктами.
Чи можна сходити з дистанції під час бревету?
Так, але у такому випадку результат не зараховується, і про це варто повідомити організатора.
Чи потрібна медична довідка для участі у бреветі?
Зазвичай ні, але учасник бере на себе відповідальність за свій стан здоров’я.
Чи можна їхати бревет групою?
Так, більшість учасників їдуть групами — це легше психологічно та фізично, але кожен відповідає за свій результат.
Що таке контрольні пункти (КП)?
Це точки на маршруті, де учасник повинен зафіксувати свою присутність (печатка, чек із магазину, фото тощо).
Що відбувається після успішного проходження бревету?
Результат передають у французький клуб ACP, і учасник отримує сертифікат та медаль (за бажанням).

Автор

Відгуки

Поки немає жодного відгуку. Станьте першим!
Тільки авторизовані користувачі можуть залишати відгуки Вхід
Переглянуті товари
Задавайте питання в Instagram Задавайте питання в Viber Задавайте питання в Telegram