Що взяти з собою в довгу поїздку?
Всіх вітаємо з початком сезону!
Серед велосипедного екіпірування є речі, без яких виїжджати на дорогу просто не можна. Звісно, це велошолом, та велосипедне світло! Це стосується і звичайних поїздок на роботу, і заїздів на 100 км! Шолом має бути надійно зафіксованим на голові, а світло можна і не знімати з велосипеда. На виїзд в 100 км вистачить і кишень джерсі, туди ви можете покласти мінімальний перекус і засоби першої потреби.
Проте якщо ви зібралися у дійсну довгу поїздку, наприклад, в бревет на 200 або більше кілометрів, то кишенями тут вже не обійдешся. Бревет — це особистий заїзд на довгу дистанцію, суть змагання полягає в тому, щоб проїхати дистанцію у встановлений ліміт часу. Для цього треба бути автономним, вміло розрахувати час та мати з собою все необхідне для якісного харчування. Також у вашому спорядженні має бути все для швидкого ремонту велосипеда.
Баули та великі сумки в такі поїздки тягнути буде трохи занадто, бо все ж треба бути доволі легким. Саме тому більшість рандоннерів експериментують із компактними сумками, в які пакують все необхідне.
Речі, які вам будуть необхідні в такій пригоді можна умовно розділити на три групи:
- Необхідний мінімум одягу
- Запас їжі
- Ремкомплект
І все це вам потрібно компактно упакувати у сумку, про що ми розповімо детальніше.
Яку сумку вибрати на велику відстань?
Велосипедна сумка — це перше, що вам знадобиться. Тут кожен вибирає для себе найзручніший варіант, який залежить від дальності заїзду.
- Велосумки, що розміщуються на велосипеді або сумки для байкпакінгу варто вибирати, якщо планується багатоденна поїздка
- Для поїздки в рамках одного дня можна вибрати компактний варіант — поясну сумку.
Поясні сумки дозволять взяти все необхідне і при цьому не перевантажити та не погіршити керованість велосипеда. Та якщо ви приїдете на бревет, то помітите чимало учасників з досвідом саме з такими сумками.
BA Hip Back від Ergon — компактна сумка на пояс від якісного бренду
Як приклад, візьмемо Ergon BA Hip Back та покажемо, якою має бути якісна сумка для поїздок на 100 - 200 кілометрів:
- Водонепроникність — ключова властивість, бо дощ рано чи пізно застане вас у дорозі
- Сумка має бути спеціальною та мати широкий пояс, щоб не передавлювати, не натирати шкіру та ефективно відводити вологу.
Гарна вентиляція — це те, за що ви будете вдячні вже через перші 50 км у спекотний літній день. Бо одвічно мокра спина під неякісним поясом зробить вам купу нервів та псуватиме настрій. А моральний аспект — дуже важливий для успішного проходження дистанції.
Бокові кишені на поясі — гарний тон якісної поясної велосумки, куди можна покласти речі першої потреби. В цьому випадку кишені зроблені з сітки, тому не радимо туди класти під час дощу щось, що боїться води. Зазвичай досвідчені бреветники кладуть туди сухий перекус, спортивне харчування — батончики, магній та все інше.
Що має бути всередині сумки?
В цьому питанні важливий здоровий глузд. Та усвідомлення того факту, що чим більше ваги, тим важче буде їхати, коли дистанція все більше і більше. Саме тому треба керуватися принципом мінімалізму: брати тільки те, що точно знадобиться.
Одяг — як не взяти зайвого ?
Якщо влітку питання одягу максимально просте, то навесні зранку та ввечері може бути прохолодно, а в день — спекотно. Тож одягатися треба так, щоб можна було зручно підлаштовуватися під зміни температури.
Тож радимо покласти у сумку утеплювачі рук та ніг, які дуже швидко знімаються та одягаються. Зранку ви можете виїхати в них, а ось ближче до обіду швидко зняти. Рукава можна зняти легко прямо під час руху, що дуже зручно. Важливість утеплювачів ніг складно переоцінити, бо вони захищають коліна, та тримають в теплі мʼязи. Кожен рандонер скаже, що нерозігріті мʼязи ніг дуже забиваються та не працюють ефективно.
Вітрівки та дощовики — це також must have у вашому спорядженні. Вони компактні, майже нічого не важать, та захистять вас від холодного вітру та дощу. Якщо ви прагнете мінімізації ваги та використовуєте рукава, можна придбати жилет з віндстопером.
Що взяти з собою з їжі?
На питання "Що їсти у дорозі?" ви зможете відповісти згодом, коли набудете досвіду. Проте їсти у дорозі треба регулярно та не чекати, коли сильно зголоднієте. А ще дуже важливо регулярно пити воду, бо зневоднення організму — дуже страшна річ! Тому радимо встановити на велосипед дві фляги та постійно слідкувати за запасом води.
Прямо під час руху не радимо вживати жирну їжу, адже вона може призвести до проблем зі шлунком. Під час навантажень вам потрібні швидкі вуглеводи. Їх дуже зручно споживати у вигляді спортивних батончиків.
Зазвичай спортсмени та рандонери використовують таке спортивне харчування:
- Батончики, які містять достатню кількість вуглеводів та мінімум жирів.
- Енергетичні гелі — містять кофеїн та інші речовини, що дуже швидко дають енергію та живлення для мʼязів
- Магнієві гелі — допомагають позбутися судом
Необхідний мінімум інструментів
Інструменти — є найважливішим елементом, який під час поїздки ви можете і не знайти. Бо їжу ще можна знайти на заправках, а зайвий одяг влітку не потрібен. А якщо раптом пробʼється камера, чи порветься ланцюг — це вже серйозна проблема, якщо не буде чим це усунути.
Ось мінімальний обсяг інструмента, який возить кожний рандонер:
- Мультитул для велосипеда — у дорогу можна компактний та легкий. Ми радимо, щоб він мав всі необхідні шестигранники, викрутку та витискач ланцюга.
- Бортувальні лопатки
- Насос — компактний, але не дуже малий.
- Запасна камера — знадобиться і для безкамерки на крайній випадок.
- Ремонтний набір для камер чи безкамерки
Якщо ви їздите на камерах, то радимо вам возити запасну камеру, щоб не гаяти час на заклеювання. Але клей та латки радимо все ж взяти, щоб підстрахуватися та не зійти з дистанції.
Також не рекомендуємо брати найдешевший насос, бо він може підвести у найвідповідальніший момент.
Ремонт безкамерки в дорозі
Якщо стався прокол безкамерки, то можна дуже швидко накачати покришку за допомогою балончика CO2. Його перевага в тому, що колесо накачати можна за лічені секунди, щоб зекономити час.
Якщо безкамерна покришка розбортувалась, то такий балон допоможе поставити її на місце, бо видає дуже високий тиск. Таку операцію неможливо зробити звичайним насосом.
Бувають випадки, коли герметик не може впоратися з проколом. І тут вам знадобиться ремкомплект для безкамерки: шило та джгути.
За допомогою шила в місце проколу встановлюється джгут, який дасть вам змогу доїхати до фінішу. А поті провести повноцінний ремонт покришки.
Такий обсяг екіпірування дасть можливість розраховувати тільки на себе та свої сили, що і є ключовим принципом бреветів. Ну а ми з радістю допоможемо вам стати автономним, та порадити всі необхідні аксесуари саме для вашого випадку!