Новий Merida Big.Trail 500 на Shimano CUES

Отже, ви вирішили, що вам потрібно максимум прохідності, та при виборі велосипеда вас зацікавили саме MTB велосипеди. У каталозі Merida на вибір доступно дуже багато MTB різної ступені прохідності. Є варіанти для прогулянок, є для крос-кантрі, а також є особливий клас хардтейлів — трейлові. Ці байки дещо дешевше двопідвісних велосипедів, проте мають схожу керованість і стабільність на агресивних спусках. Як ви вже здогадалися — мова піде про велосипеди модельного ряду Big.TRAIL, а саме про Merida Big.Trail 500.


Особливістю велосипеда стало не тільки його призначення, а ще трансмісія SHIMANO CUES, про яку ми вже розповідали тут: 
Нові компоненти Shimano CUESТож в огляді познайомимося з самим велосипедом та з компонентами даної групи.


Для чого підійде MERIDA BIG.TRAIL 500?


За обладнанням цей велосипед можна віднести до впевненого середнього рівня, що дасть вам можливість закрити такі потреби:

  • Їзда агресивним бездоріжжям з купою бруду
  • Трейли та стрибки
  • Також на цьому велосипеді можна сміливо опановувати нескладні спуски в Карпатах.

Фанові поїздки в лісі та трейли — це звична середа для цього велосипеда. Саме з нього може початися ваше захоплення агресивним катанням та подальший перехід на двопідвісний велосипед!

Рама — надійність і трейлова геометрія

рама Merida Big trail


Алюмінієва рама в цій моделі велосипеда якнайкраще вписується в ідею максимальної надійності. Вона міцна та пробачить вам можливі помилки під час навчання стрибкам. Проте не радимо виходити за рамки призначення та категорії велосипеда. Задля зменшення ваги реалізована технологія подвійного баттингу, та й в цілому вага велосипеда дозволить їхати вверх.

Ширина заднього трикутника має стандарт BOOST, а ширина між дропаутами — 148 мм. Звичайно, що велосипед зібраний на осях, без цього зараз неможливо уявити надійний велосипед для агресивної їзди.

Геометрія Merida Big trail


Щоб пояснити, що таке
трейлова геометрія, візьмемо для порівняння велосипед Merida Big.NINE — класичний МТБ, який також підійде для поїздок трейлами, але вже не так агресивно. Детальніше про геометрію велосипеда читайте в нашій статті: Як вибрати розмір велосипеда по геометрії.


Трейл геометрія — це довша колісна база, яка у Big.Trail — 1172 мм (у розмірі М). У той час, як Big.NINE цей показник - 1090 мм. Довша колісна база дає більше стабільності на ґрунтах, особливо під час стрімких спусків.

Кут кермового стакану Merida Big Trail


Найважливіша відмінність, це зменшений кут кермового стакану, який у Big.Trail складає 65,5 градусів, а у Big.NINE — 70. Зміна дуже відчутна, завдяки їй Big.Trail дасть суттєву перевагу у керованості та прохідності на трасах з більшим нахилом вниз. Ще завдяки цьому буде суттєво менше шансів перелетіти через кермо у критичних ситуаціях.

Більший кут підсідельної труби
(75,5 градусів) зміщує центр ваги на кермо, що дозволяє зручніше тримати кермо та їхати вгору. 
Дуже добре, що місця з великим навантаженням, як от зʼєднання підсідельної та верхньої труби мають посилення, щоб витримувати велику вагу та навантаження. Це дає більше жорсткості, що позитивно впливає на динаміку педалювання.


Вилка — повітряна з ходом 140 мм


Головна перевага вилки Rock Shox Recon Silver RL — це її хід в 140 мм, що забезпечить гарну керованість велосипедом під час швидкісних спусків. Більший хід дасть можливість їхати помітно швидше по камінню, кореням та іншим перепонам, бо все це буде добре відпрацьовуватися. Повітряна пружина — синонім гнучкого налаштування під вашу вагу. Але для цього вам потрібен буде спеціальний насос для вилки і амортизатора.

Вилка Merida Big.Trail


Інколи на рівних ділянках корисно заблокувати хід, і ця можливість також є. Вилка розрахована під вісь Thru-Axle 15 мм, це дає їй більше жорсткості та міцності.

Дропер — незамінний для бездоріжжя

Дропер Merida BigTrail


Сучасний гірський велосипед вже складно уявити без дропера, адже він дозволяє їхати вниз набагато швидше та технічніше. Миттєво опускайте сидіння, щоб перемістити вагу на заднє колесо під час спуску. Це суттєво спростить проходження різких спусків і технічних ділянок. А також вбереже від падінь і ударів сидінням.

Колеса з агресивною гумою

Колеса

Колеса отримали покришки Maxxis Dissector з шириною 2,4 дюйми та агресивним протектором, який призначений для пухкого ґрунту, каміння та бруду. Він добре тримає у швидких поворотах, а подвійний компаунд забезпечить тривалий термін служби та захист від порізів. Ротори діаметром 180 мм нададуть потужності гальмування. Такий діаметр стоїть спереду та ззаду, хоча вперед можна й 203 мм сміливо ставити, щоб збільшити потужність ще більше.


Трансмісія Shimano CUES — взаємозамінна, як конструктор

трансмісія Shimano Cues

Merida Big.Trail 500 отримав трансмісію Shimano CUES U-6000 із розрахунком 1х10. Попереду встановлені шатуни з однією зіркою та порожнистою віссю, а позаду касета 11-48. У поєднанні з невеликою передньою зіркою це дасть легкі передачі для легкого підйому вгору. 


Проте особливість CUES полягає у тотальній взаємозамінності компонентів. Уявіть собі ситуацію, якщо ви захочете перевести цей велосипед на систему з 11 швидкостями. Раніше, потрібно було замінювати цілком всю систему, включно з ланцюгом. А ще ретельно розбиратися в групах та їх серіях. А випадку з CUES треба буде замінити тільки касету і манетку, що суттєво спрощує перехід.

Ланцюг та касета CUES


Касета та ланцюг з новим стандартом LinkGlide мають більший ресурс роботи. Зірки касети стали товще, а самі зубці вище. Це покращує роботу системи під високими навантаженнями, а також мінімізує проскакування ланцюга.


Отже, Big.Trail 500 — це байк для тих, кому недостатньо агресивності звичайного крос-кантрійного велосипеда і тим паче гревела. Він створений для тих, хто хоче відкрити собі шлях до стрімких спусків, стрибків і всього, що знаходиться далеко за межами асфальту. Завдяки компонентам Shimano CUES можна буде легко зробити апгрейд, та для цього не треба буде вивчати всю ієрархію компонентів. Тож, саме це хардтейл може стати вашим початком в екстремальному MTB-напрямку.

Відгуки

Поки немає жодного відгуку. Станьте першим!
Тільки авторизовані користувачі можуть залишати відгуки Вхід
Задавайте питання в Instagram Задавайте питання в Telegram