Як порівняти схожі гревели? PRIDE ROCX 8.4 | CYCLONE GSX | MERIDA SILEX 400

Всіх вітаємо!

Новий 2024 рік тільки-но розпочався, а вже встиг порадувати нас новинками гравійних велосипедів. Моделей і справді багато, тож їх треба якимось чином порівнювати, щоб розібратися, який з них все ж таки оптимальний. У всіх велосипедів схожого цінового сегмента ми можемо знайти спільні критерії оцінки, за якими й варто робити порівняння. Найголовніший критерій це навісне обладнання, бо саме воно сильно впливатиме на загальні враження від поїздки.


Схожі, проте різні: GSX, ROCX 8.4, SILEX 400


Для порівняння ми взяли велосипеди, які претендують у трійку найпопулярніших гревелів сезону 2024:

✔️ Pride ROCX 8.4  у 2024 році змін не зазнав
✔️ Оновлений Cyclone GSX, на який ми вже робили огляд.
✔️ Merida SILEX 400, про який ми також розповідали в огляді.


Всі три велосипеди матимуть різні технології виробництва рам та різні ціни. Ми покажемо та розповімо, в чому вони будуть схожі, а в чому докорінно відрізнятися. Та ви матимете повну картину стосовно того, яка модель підійде вам краще за все.

Рама та вилка

порівнняння рам Merida, Cyclone та Pride


Рами на всіх трьох моделях алюмінієві. Проте технології виготовлення та  марка алюмінію дещо відрізняється. 

  • Рами Cyclone та Pride виготовлені з алюмінію 6061. Він є стандартом для виробництва рам початкового рівня. Варто зазначити, що у виробництві застосовується подвійний баттинг. Тому рами не можна вважати зовсім простими та бюджетними.



  • А от Silex зібраний на рамі з алюмінію 6066. Цей сплав є технологічнішим, що дозволило реалізувати технологію потрійного баттингу задля додаткового зменшення ваги. А складна форма труб робить раму жорсткішою. Велосипед стає ще кращім в керуванні та розгоні.

рама Merida Silex


Як реалізована внутрішня проводка?

Ще один важливий критерій порівняння це внутрішня проводка тросів, а точніше її реалізація. На всіх трьох велосипедах вона є, але виконана по різному.

Cyclone та Merida мають сучасну реалізацію, коли оболонки з керма йдуть через винос та кермовий стакан. Троси не стирчать та не заважатимуть встановленню сумок будь-яких формфакторів. Це візуально привабливе рішення також унеможливлює пошкодження фарби на рамі. Ніде нічого не тре та велосипед надовго зберігатиме охайну зовнішність.

Внутрішня проводка Cyclone та Pride


Pride своєю чергою отримав класичну проводку через трубу рами, як і в попередніх версіях. З нею ризик потерти фарбу таки є, хоч і невеликий. Задля максимальної зручності встановлення сумок ми радимо вкорочувати оболонки та гідролінії, бо з коробки їх довжина часто є дуже великою.

Внутрішня проводка Pride


Особливо, це помітно в нижній частині рами, де троси можна просто висмикнути рукою, що аж ніяк не додає безпеки та естетики велосипеду. Під час мийки або дощу через нижні отвори на всіх велосипедах може потрапляти вода. А ось наскільки ефективно вона буде виходити з рами у Pride - то вже питання. Бо отвори досить щільні, та не такі великі, як у Cyclone та Merida.


Зазори під покришки

Зазори під покришки

Багатьох цікавить питання, наскільки широка гума стане на той чи інший гравійник. Ось яка ситуація по зазорах в героїв нашого огляду:

  • Pride - до 40 мм
  • Cyclone - до 42 мм
  • Merida - однозначно переможець у битві зазорів. Виробник передбачив встановлення гуми до 45 мм. Максимально широка гума, яку можна встановити - 54 мм (перевірено у нашій майстерні).


На Pride та Cyclone також можна встановити гуму ширше, ніж рекомендує виробник. Однак саме Merida матиме найбільші зазори завдяки особливої геометрії нижніх пірʼїв.

Колеса


На всіх трьох велосипедах колеса відповідають сучасним вимогам:

  • Наскрізні вісі задля підвищення жорсткості
  • Втулки на промислових підшипниках дають накат та  потребують менше обслуговування

Колеса велосипедів


А найголовніше ободи на всіх трьох моделях готові до безкамерного використання. Покришки на Cyclone та Silex також безкамерні. А ось на Pride встановлені покришки Kenda Kick Back, які, нажаль, під безкамерку не розраховані.

Вилки


Вилки на всіх трьох моделях виконані з карбону, та по якості до них питань немає:

  • На Merida встановлена вилка власного виробництва та має три бонки з кожного боку
  • Cyclone може похизуватися вилкою з японського карбону TORAYCA і також має по три бонки
  • Щодо вилки Pride виробник не надає детальної інформації, але вона вже перевірена не на одному поколінні Роксів.  Має по дві бонки з кожного боку.

Порівняння вилок на велосипедах


Окрім вилки на всіх трьох байках є досить багато бонок і на рамі, тож з цієї точки зору всі три моделі в тренді та будуть зручними для байкпакінгу. Є всі потрібні кріплення для пляшок, ремкомплектів, крил і тому подібного.

Обладнання — гальма та перемикання


Саме гальма та компоненти перемикання визначають, наскільки приємним буде велосипед в інтенсивному використанні. На всіх трьох моделях зазначено, що на них встановлені компоненти Shimano GRX 400, проте не всі його встановили "по колу", тобто повним комплектом. Всі зміни в бік бюджетних комплектуючих спрямовані на те, щоб зробити велосипед доступніше.

  • Merida Silex обладнаний компонентами GRX повністю. А це обидва перемикачі, гальма, дуали та система шатунів.

Обладнання Merida

  • Cyclone та Pride мають систему шатунів Prowheel. Як і GRX вона має порожнисту ось, що не робить її гіршою з точки зору ваги.



  • Замість GRX на Pride встановлений передній перемикач Shimano SORA, який буде мати нижчий рівень за класифікацією. 

Перемикач Shimano SORA


Це були найголовніші критерії, за якими варто порівнювати велосипеди перед купівлею. Сподіваємось, що ця інформація була для вас корисною, і тепер ви знаєте, на що звернути особливу увагу та чим пояснюється різниця у вартості того чи іншого байку.

Відгуки

Поки немає жодного відгуку. Станьте першим!
Тільки авторизовані користувачі можуть залишати відгуки Вхід
Задавайте питання в Instagram Задавайте питання в Telegram