Що краще: аеро чи класика? Реальний досвід з Orbea Orca
У статті про типи шосейних велосипедів ми розповідали про їх ключові відмінності та сфери застосування.
Якщо коротко та всі шосейні велосипеди діляться на три типи, кожен з яких має своє призначення:
- Класичний шосейний велосипед: оптимальний для групових тренувань, перегонів, а також щоденних поїздок;
- Aero: створений для максимальної швидкості. Проте за ефективність доведеться розраховуватися комфортом;
- Endurance: найзручніший з усіх, створений для довгих поїздок та бреветів.
Після кількох сезонів на аерошосері мені стало цікаво повернутися до класики. Тож я протестував новий Orbea Orca – модель, яка обіцяє комфорт, легкість і сучасні технології. У цій статті хочу поділитися власним досвідом та враженнями від реальної експлуатації.
Історія та філософія бренду Orbea

Orbea – це компанія, родом з Іспанії, а її історія налічує вже майже 180 років. Кожен їх велосипед – це вдале поєднання свіжого неповторного дизайну та власних запатентованих технологій.
ORBEA ORCA – це серія класичних шосейників, яка поєднує в собі низьку вагу, точність керування та комфорт під час перегонів та довгих тренувань. Ці велосипеди створені не тільки для змагань, а й для аматорських тренувань та звичайних виїздів.
Дизайн та зовнішній вигляд

Перше, що привертає увагу, – це зовнішній вигляд Orca. Велосипед вражає своїм надзвичайно елегантним і продуманим стилем. Тож якщо ви хочете придбати собі дійсно красивий шосейник, то це точно про ORCA.
- Глибоке, насичене фарбування, особливо в фірмовому синьому кольорі.
- Легкі та водночас міцні лінії рами.
- Загальний вигляд настільки естетичний, що хочеться фотографувати велосипед перед кожною поїздкою.
Після кількох сезонів на аерошосері, мені здавалось що класика мене не здивує своєю швидкістю та динамікою прискорення.
Геометрія рами

Після кількох сезонів на аерошосері, мені здавалось що класика не здивує швидкістю та динамікою прискорення. Однак Orca приємно здивувала збалансованою посадкою, яка дає комфорт та ефективність одночасно.
- Висока верхня труба зменшує навантаження на спину.
- Кермо має невеликий підйом, що робить положення рук природнішим.
Навіть на довгих дистанціях відчувається достатній запас комфорту та керованості. Тож на велосипеді цієї серії можна спробувати не тільки тривалі тренування, а ще й бревети – заїзди на довгу дистанцію.

Читайте детальніше про бревети та підготовку до них.
Orca – це велосипед, на якому хочеться їхати далеко, швидко та не думаючи про втому.
Комплектація та її ключові компоненти
Колеса та втулки
У стоковій комплектації встановлено алюмінієві колеса. Задня втулка майже безшумна – спочатку незвично, але згодом додає комфорту.
Трансмісія

Велосипед оснащений механічною Shimano 105 2×12 – перевіреною та надійною групою. Ця група про чітке та передбачуване перемикання навіть під навантаженням.
- Саме на цій моделі велосипеда встановлена система з передніми зірками 50х34 – оптимальна для більшості новачків та любителів.
- Касета 11-34 дасть достатній діапазон, щоб зручно долати підйоми та плавно змінювати крок передачі.
Оновлювати групсет до вищої серії має сенс лише для спортсменів, які працюють на максимальних навантаженнях. Досвід підказує, що групи Shimano 105 вистачає майже всім спортсменам-любителям.
Підсідельний штир та покришки
Саме ці компоненти додадуть більше комфорту у ваші щоденні тренування.
- Карбоновий підсідельний штир з невеликою гнучкістю додає комфорту на нерівностях.
- Можливість встановлення покришок до 32 мм (сток – 28 мм).
Встановивши покришки шириною 32 мм, ви підготуєте велосипед до великих відстаней та не дуже якісного асфальту, який часто трапляється під час проходження бреветів.
Враження від їзди
Легкість та стабільність – саме цього чекаєш від класичного шосера, і Orca забезпечує це на всі 100%. Після досвіду на аерошосері стає зрозуміло, що максимальна швидкість – не єдине, чого потрібно прагнути. Бо тряска та нерівності зведуть ефективність до нуля, який би легкий та жорсткий не був байк.

Класичні моделі, як Orca, дають більше комфорту та можливості розслабитися, не втрачаючи при цьому динаміки:
- легкий накат;
- передбачуваність у керуванні;
- комфорт на тривалих маршрутах.
Потрібно трохи часу, щоб звикнути до перемикання після аеро-байка, але адаптація займає не більше 10 хвилин – це як пересісти в машину іншого типу.
Програма кастомізації MYO

Не забувайте, що Orbea пропонує створити свій унікальний дизайн велосипеда, скориставшись сервісом Orbea MyO. Тут ви можете створити власний дизайн велосипеда, підібрати компоненти та замовити унікальну збірку.
- Можливість обрати колір рами.
- Підбір компонентів та коліс.
- Додавання імені або підпису на раму.
- Створення унікального кастомного велосипеда.
Читайте детальніше про сервіс MyO від Orbea.
Висновки

Orbea Orca – це не просто класичний шосейний велосипед. Це гармонія стилю, технологій та комфорту. Після років на аерошосе стає зрозуміло, що інколи важливо не гнатися за швидкістю, а просто насолоджуватися дорогою. І Orca відмінно підходить саме для цього.